ایمن سازی و اصلاح نواقص جاده‌ای در محورهای تردد زوار اربعین

5/5

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از ایمن سازی و فرآیند رفع و اصلاح نواقص جاده‌ای در محورهای تردد زوار اربعین خبر داد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از ایمن سازی و فرآیند رفع و اصلاح نواقص جاده‌ای در محورهای تردد زوار اربعین خبر داد. سرهنگ محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: موج بازگشت سفرهای برون استانی در روزهای پایانی شهریور ماه محسوس بوده و ترافیک نیز روان و تحت کنترل پلیس می‌باشد. وی با اشاره به سوانح رانندگی در جاده‌های استان کرمانشاه طی هفته‌های اخیر گفت: در بحث تصادفات جاده‌ای، شهریور ماه خوبی در کشور و استان نداشتیم و این مسئله شاید ناشی از اوج گرفتن سفرهای تفریحی مردم بود. رئیس پلیس راه استان کرمانشاه اضافه کرد: متاسفانه بیشتر تصادفات رخ داده در جاده‌های استان، خانوادگی بود و تک سرنشین نداشتیم و میزان تلفات نیز بالا بود. وی عامل اصلی تصادفات جاده‌ای در استان کرمانشاه را عامل انسانی دانست و گفت: ۹۵ درصد علت تصادفات، عامل انسانی است و سرعت و سبقت غیرمجاز سبب حوادث تاسف بار شده است. سرهنگ حیدری خواستار توجه جدّی رانندگان به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی شد و افزود: مسئله بسیار مهم، مدیریت خواب راننده است، راننده به هنگام خواب آلودگی باید توقف کند و به اندازه کافی استراحت نماید و با خواب نجنگد زیرا عاقبت مبارزه با خواب شکست است. وی در خصوص تدابیر اتخاذ شده برای پیاده‌روی زوار اربعین گفت: پلیس راه استان در کمیته حمل و نقل ستاد اربعین فعالیت دارد و تدابیر لازم برای ایمن سازی جاده‌ها برای تردد زوار اتخاذ شده است. سرهنگ حیدری گفت: تیم هایی با همکاری راهداری و راه و شهرسازی برای ایمن سازی جاده ها بویژه در محورهای محل تردد زوار اربعین تشکیل دادیم و فرآیند رفع و اصلاح نواقص جاده‌ای آغاز شده است. وی در خصوص فعالیت سرویس‌های مدارس نیز گفت: سرویس‌های مدارس در شهر و روستا فعالیت دارند و درخواست ما از والدین این است که در انتخاب سرویس از نظر فنی و نوع سرویس و صلاحیت راننده دقت کنند و ایمنی سرویس را فدای قیمت‌ها نکنند.

سرهنگ محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: موج بازگشت سفرهای برون استانی در روزهای پایانی شهریور ماه محسوس بوده و ترافیک نیز روان و تحت کنترل پلیس می‌باشد.

وی با اشاره به سوانح رانندگی در جاده‌های استان کرمانشاه طی هفته‌های اخیر گفت: در بحث تصادفات جاده‌ای، شهریور ماه خوبی در کشور و استان نداشتیم و این مسئله شاید ناشی از اوج گرفتن سفرهای تفریحی مردم بود.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه اضافه کرد: متاسفانه بیشتر تصادفات رخ داده در جاده‌های استان، خانوادگی بود و تک سرنشین نداشتیم و میزان تلفات نیز بالا بود.

وی عامل اصلی تصادفات جاده‌ای در استان کرمانشاه را عامل انسانی دانست و گفت: ۹۵ درصد علت تصادفات، عامل انسانی است و سرعت و سبقت غیرمجاز سبب حوادث تاسف بار شده است.

سرهنگ حیدری خواستار توجه جدّی رانندگان به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی شد و افزود: مسئله بسیار مهم، مدیریت خواب راننده است، راننده به هنگام خواب آلودگی باید توقف کند و به اندازه کافی استراحت نماید و با خواب نجنگد زیرا عاقبت مبارزه با خواب شکست است.

وی در خصوص تدابیر اتخاذ شده برای پیاده‌روی زوار اربعین گفت: پلیس راه استان در کمیته حمل و نقل ستاد اربعین فعالیت دارد و تدابیر لازم برای ایمن سازی جاده‌ها برای تردد زوار اتخاذ شده است.

سرهنگ حیدری گفت: تیم هایی با همکاری راهداری و راه و شهرسازی برای ایمن سازی جاده ها بویژه در محورهای محل تردد زوار اربعین تشکیل دادیم و فرآیند رفع و اصلاح نواقص جاده‌ای آغاز شده است.

وی در خصوص فعالیت سرویس‌های مدارس نیز گفت: سرویس‌های مدارس در شهر و روستا فعالیت دارند و درخواست ما از والدین این است که در انتخاب سرویس از نظر فنی و نوع سرویس و صلاحیت راننده دقت کنند و ایمنی سرویس را فدای قیمت‌ها نکنند.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید