امکان تردد 400 کامیون از مرز “سومار” در ایام اربعین وجود دارد

5/5

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در ایام اربعین بار صادرات مرز خسروی به مرز سومار منتقل خواهد شد، گفت: آمادگی تردد روزانه 400 کامیون از مرز سومار وجود دارد.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در ایام اربعین بار صادرات مرز خسروی به مرز سومار منتقل خواهد شد، گفت: آمادگی تردد روزانه 400 کامیون از مرز سومار وجود دارد. خلیل حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال مرز خسروی برای تردد زوار اربعین بازگشایی می شود، مقرر شده صادرات این مرز به مرز سومار منتقل شود. وی با اشاره به آمادگی کامل مرز سومار برای مبادلات تجاری در این ایام، خاطرنشان کرد: این پتانسیل در مرز سومار وجود دارد که تردد روزانه 300 تا 400 کامیون را از این مرز داشته باشیم. حیدری با اعلام اینکه بر اساس آمارها در نیمه مهر ماه مرز سومار دومین مرز تجاری با عراق بعد از مهران بوده، تصریح کرد: اگرچه زیرساخت‌ها و راه دسترسی این مرز چندان مناسب نیست، اما افزایش صادرات در این مرز بسیار قابل توجه است. مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه میزان تردد فعلی کامیون از مرز سومار را بین 100 تا 200 کامیون دانست و خاطرنشان کرد: در مرز خسروی هم تردد روزانه حدود 150 کامیون را داریم که در ایام اربعین این بار صادراتی به مرز سومار منتقل خواهد شد. حیدری تاکید کرد: در ایام اربعین مرزهای دیگری که با کشور عراق وجود دار از جمله مهران، شلمچه، چذابه و … نیز درگیر تردد زوار خواهند بود و تجارت از این مرزها نیز متوقف شده و در صورت نیاز از طریق مرز سومار انجام خواهد شد. وی یادآوری کرد: البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که معمولا در ایام اربعین اکثر امور کشور عراق از جمله امور تجاری تعطیل است و فقط صادرات برخی از کالاهای اساسی در صورت نیاز انجام خواهد شد. مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: محدودیت صادرات از مرز خسروی در ایام اربعین احتمالا حدود 10 تا 15 روز خواهد بود که اوج تردد زائرین را داریم.

خلیل حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال مرز خسروی برای تردد زوار اربعین بازگشایی می شود، مقرر شده صادرات این مرز به مرز سومار منتقل شود.

وی با اشاره به آمادگی کامل مرز سومار برای مبادلات تجاری در این ایام، خاطرنشان کرد: این پتانسیل در مرز سومار وجود دارد که تردد روزانه 300 تا 400 کامیون را از این مرز داشته باشیم.

حیدری با اعلام اینکه بر اساس آمارها در نیمه مهر ماه مرز سومار دومین مرز تجاری با عراق بعد از مهران بوده، تصریح کرد: اگرچه زیرساخت‌ها و راه دسترسی این مرز چندان مناسب نیست، اما افزایش صادرات در این مرز بسیار قابل توجه است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه میزان تردد فعلی کامیون از مرز سومار را بین 100 تا 200 کامیون دانست و خاطرنشان کرد: در مرز خسروی هم تردد روزانه حدود 150 کامیون را داریم که در ایام اربعین این بار صادراتی به مرز سومار منتقل خواهد شد.

حیدری تاکید کرد: در ایام اربعین مرزهای دیگری که با کشور عراق وجود دار از جمله مهران، شلمچه، چذابه و … نیز درگیر تردد زوار خواهند بود و تجارت از این مرزها نیز متوقف شده و در صورت نیاز از طریق مرز سومار انجام خواهد شد.

وی یادآوری کرد: البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که معمولا در ایام اربعین اکثر امور کشور عراق از جمله امور تجاری تعطیل است و فقط صادرات برخی از کالاهای اساسی در صورت نیاز انجام خواهد شد.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: محدودیت صادرات از مرز خسروی در ایام اربعین احتمالا حدود 10 تا 15 روز خواهد بود که اوج تردد زائرین را داریم.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید