افزایش تجهیزات در حوزه گمرکات در ایام اربعین

5/5

معاون انتظامی و امنیتی وزارت کشور درباره کنترل مرزها در ایام اربعین گفت: در حوزه گمرکات تاکید کردیم، مقداری امکانات و تجهیزات را در ایام اربعین اضافه کنند تا مشکلی از نظر تجهیزات در مرزها نداشته باشیم و کارها سریعتر انجام شود.

معاون انتظامی و امنیتی وزارت کشور درباره کنترل مرزها در ایام اربعین گفت: در حوزه گمرکات تاکید کردیم، مقداری امکانات و تجهیزات را در ایام اربعین اضافه کنند تا مشکلی از نظر تجهیزات در مرزها نداشته باشیم و کارها سریعتر انجام شود. به گزارش ستاد راهنمای زائر، حسین ذوالفقاری (معاون انتظامی و امنیتی وزارت کشور) در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره سفر اربعین و کنترل مرز‌ها در این ایام گفت: در ستاد‌های اربعین در ایران بیش از یکصد هزار نفر در حوزه اربعین فعالیت می‌کنند، حوزه مدیریت عملیات اربعین همانطور که گفتم کار کوچکی نیست و یک کار جمعی است در حدود ۲ و نیم تا ۳ میلیون نفر در سفر اربعین شرکت خواهند کرد و ما تجربه ۲ و نیم میلیون نفر را در سال ۹۶ داریم. وی همچنین درباره اسکان مردم در استان‌های مرزی ادامه داد: از استان همدان نیز همه ظرفیت‌ها را برای این ایام هماهنگ کرده‌ایم تا چنانچه شرایطی پیش آمد که حمل و نقل به کندی انجام شد، برای اسکان مردم با مشکلی مواجه نشویم. معاون انتظامی و امنیتی وزارت کشور همچنین درباره نظارت و کنترل بر مرز‌ها در این ایام گفت: در حوزه گمرکات تاکید کردیم مقداری امکانات و تجهیزات را در ایام اربعین اضافه کنند تا مشکلی از نظر تجهیزات در مرز‌ها نداشته باشیم و کار‌ها سریعتر انجام شود. ذوالفقاری در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره سرانجام و اتصال دو خط آهن قانقین و بصره گفت: این یک پروژه زمان‌بر است که هنوز به نتیجه نرسیده است و به زمان بیشتری نیاز دارد. وی همچنین درباره چگونگی کنترل مرز بین ایران و پاکستان گفت: طرح ویژه‌ای برای کنترل مرز‌های شرقی آماده کرده‌ایم و بودجه‌ای در اختیار ستاد کل قرار داده شده است تا طرح کنترل مرز ایران با پاکستان اجرایی شود. در بخش سخت‌افزاری این طرح مواردی مانند دیوارکشی بین مرز ایران و پاکستان، فنس‌کشی، نصب دوربین، احداث پاسگاه، برجک و پایگاه اجرایی می‌شود. معاون انتظامی و امنیتی وزارت کشور خاطرنشان کرد: بخش نرم‌افزاری نیز مربوط به مباحث فرهنگی است. همچنین مسائل اقتصادی از دیگر موضوعات مناطق مرزی است. زمانی امنیت مناطق مرزی‌مان در شرایط مطلوب قرار می‌گیرد که مرزنشینان از نظر گذراندن زندگی و از لحاظ فرهنگی دچار اخلال نشوند.

به گزارش ستاد راهنمای زائر، حسین ذوالفقاری (معاون انتظامی و امنیتی وزارت کشور) در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره سفر اربعین و کنترل مرز‌ها در این ایام گفت: در ستاد‌های اربعین در ایران بیش از یکصد هزار نفر در حوزه اربعین فعالیت می‌کنند، حوزه مدیریت عملیات اربعین همانطور که گفتم کار کوچکی نیست و یک کار جمعی است در حدود ۲ و نیم تا ۳ میلیون نفر در سفر اربعین شرکت خواهند کرد و ما تجربه ۲ و نیم میلیون نفر را در سال ۹۶ داریم.

وی همچنین درباره اسکان مردم در استان‌های مرزی ادامه داد: از استان همدان نیز همه ظرفیت‌ها را برای این ایام هماهنگ کرده‌ایم تا چنانچه شرایطی پیش آمد که حمل و نقل به کندی انجام شد، برای اسکان مردم با مشکلی مواجه نشویم.

معاون انتظامی و امنیتی وزارت کشور همچنین درباره نظارت و کنترل بر مرز‌ها در این ایام گفت: در حوزه گمرکات تاکید کردیم مقداری امکانات و تجهیزات را در ایام اربعین اضافه کنند تا مشکلی از نظر تجهیزات در مرز‌ها نداشته باشیم و کار‌ها سریعتر انجام شود.

ذوالفقاری در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره سرانجام و اتصال دو خط آهن قانقین و بصره گفت: این یک پروژه زمان‌بر است که هنوز به نتیجه نرسیده است و به زمان بیشتری نیاز دارد.

وی همچنین درباره چگونگی کنترل مرز بین ایران و پاکستان گفت: طرح ویژه‌ای برای کنترل مرز‌های شرقی آماده کرده‌ایم و بودجه‌ای در اختیار ستاد کل قرار داده شده است تا طرح کنترل مرز ایران با پاکستان اجرایی شود. در بخش سخت‌افزاری این طرح مواردی مانند دیوارکشی بین مرز ایران و پاکستان، فنس‌کشی، نصب دوربین، احداث پاسگاه، برجک و پایگاه اجرایی می‌شود.

معاون انتظامی و امنیتی وزارت کشور خاطرنشان کرد: بخش نرم‌افزاری نیز مربوط به مباحث فرهنگی است. همچنین مسائل اقتصادی از دیگر موضوعات مناطق مرزی است. زمانی امنیت مناطق مرزی‌مان در شرایط مطلوب قرار می‌گیرد که مرزنشینان از نظر گذراندن زندگی و از لحاظ فرهنگی دچار اخلال نشوند.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید