اعلام نرخ بلیت هواپیما برای ایام اربعین

5/5

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در ایام اربعین اجازه چارتر کردن به ایرلاین ها داده شده ولی ولی چارتر کننده ها حق فروختن بلیت به نرخ بیشتر را ندارند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در ایام اربعین اجازه چارتر کردن به ایرلاین ها داده شده ولی ولی چارتر کننده ها حق فروختن بلیت به نرخ بیشتر را ندارند. تیتر20- مقصود اسعدی‌سامانی در خصوص نرخ پرواز عتبات عالیات در ایام اربعین گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته نرخ بلیت پرواز رفت و برگشت مشهد‌ــ‌نجف و مشهد‌ــ بغداد 1.5 میلیون تومان، رفت و برگشت تهران‌ــ‌نجف و تهران ــ بغداد یک میلیون و 200 هزار تومان، قیمت بلیت یک‌طرفه تهران ــ نجف 600 هزار تومان، قیمت بلیت یک‌طرفه مشهد ــ نجف نیز 750 هزار تومان و قیمت بلیت پرواز از سایر شهرهای کشور به شهرهای نجف و بغداد نیز یک میلیون و 200 هزار تومان تعیین شده است. وی با اشاره به اینکه شرکت های متقاضی تا 20 مهر ماه فرصت دارند تا برای انجام مراحل اداری خود اقدام کنند، گفت: بلیت های ایام اربعین از تاریخ 13 تا 22 آبان ماه در دفاتر شرکت های تعیین شده به فروش می رسد. اسعدی‌سامانی با اشاره به اینکه تنها برای ایام اربعین و به دلیل افزایش تقاضا قیمت ها از پیش مشخص می شود، گفت: برای سایر اوقات سال و حتی دهه اول محرم نیز نرخ گذاری صورت نمی گیرد و قیمت ها تکلیفی نیستند. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در ادامه افزود:هدف از تعیین نرخ بلیت هواپیما برای ایام اربعین، سامان دهی به افزایش یک باره تقاضا و جلوگیری از ایجاد بازار سیاه برای بلیت های پرواز عتبات عالیات است، به همین خاطر در سال گذشته این انجمن تصمیم به تعیین سقف قیمتی گرفت. دبیرانجمن شرکت‌های هواپیمایی در توضیح تضمین جلوگیری از افزایش قیمت مجدد نرخ بلیت در ایام مذکور گفت: نظارت بر روی فعالیت آنها وجود دارد و در کنار آن دفاتر فروش مشخصی در ارتباط با فروش بلیت های پروازهای ایام اربعین مشخص شده تا بلیت ها در مقطع زمانی مشخص فروخته و نرخ های مصوب شده اعمال شود. وی در پاسخ به سوال اجازه چارتر کردن ایرلاین ها بیان کرد: ایرلاین ها این اجازه را دارند ولی چارتر کننده ها حق فروختن بلیت به نرخ بیشتر را ندارند. برخی از دفاتری که به عنوان دفاتر شرکت های خود را معرفی می کننده دفاتر چارتر کننده هستند که بر اساس قراردادهای منعقد شده و تعهدهای صورت گرفته بلیت ها را با نرخ تعیین شده می فروشند./

تیتر20- مقصود اسعدی‌سامانی در خصوص نرخ پرواز عتبات عالیات در ایام اربعین گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته نرخ بلیت پرواز رفت و برگشت مشهد‌ــ‌نجف و مشهد‌ــ بغداد 1.5 میلیون تومان، رفت و برگشت تهران‌ــ‌نجف و تهران ــ بغداد یک میلیون و 200 هزار تومان، قیمت بلیت یک‌طرفه تهران ــ نجف 600 هزار تومان، قیمت بلیت یک‌طرفه مشهد ــ نجف نیز 750 هزار تومان و قیمت بلیت پرواز از سایر شهرهای کشور به شهرهای نجف و بغداد نیز یک میلیون و 200 هزار تومان تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت های متقاضی تا 20 مهر ماه فرصت دارند تا برای انجام مراحل اداری خود اقدام کنند، گفت: بلیت های ایام اربعین از تاریخ 13 تا 22 آبان ماه در دفاتر شرکت های تعیین شده به فروش می رسد.

اسعدی‌سامانی با اشاره به اینکه تنها برای ایام اربعین و به دلیل افزایش تقاضا قیمت ها از پیش مشخص می شود، گفت: برای سایر اوقات سال و حتی دهه اول محرم نیز نرخ گذاری صورت نمی گیرد و قیمت ها تکلیفی نیستند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در ادامه افزود:هدف از تعیین نرخ بلیت هواپیما برای ایام اربعین، سامان دهی به افزایش یک باره تقاضا و جلوگیری از ایجاد بازار سیاه برای بلیت های پرواز عتبات عالیات است، به همین خاطر در سال گذشته این انجمن تصمیم به تعیین سقف قیمتی گرفت.

دبیرانجمن شرکت‌های هواپیمایی در توضیح تضمین جلوگیری از افزایش قیمت مجدد نرخ بلیت در ایام مذکور گفت: نظارت بر روی فعالیت آنها وجود دارد و در کنار آن دفاتر فروش مشخصی در ارتباط با فروش بلیت های پروازهای ایام اربعین مشخص شده تا بلیت ها در مقطع زمانی مشخص فروخته و نرخ های مصوب شده اعمال شود.

وی در پاسخ به سوال اجازه چارتر کردن ایرلاین ها بیان کرد: ایرلاین ها این اجازه را دارند ولی چارتر کننده ها حق فروختن بلیت به نرخ بیشتر را ندارند. برخی از دفاتری که به عنوان دفاتر شرکت های خود را معرفی می کننده دفاتر چارتر کننده هستند که بر اساس قراردادهای منعقد شده و تعهدهای صورت گرفته بلیت ها را با نرخ تعیین شده می فروشند./

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید