اعزام کاروان اربعین دانشجویی مشترک بین دانشگاه‌های تهران برای اولین بار

5/5

کوثری گفت: هدف از اجرای کاروان اربعین دانشجویان، شبکه سازی بین دانشجویان دانشگاه‌های کشور با اولویت دانشگاه‌های تهران بود.

کوثری گفت: هدف از اجرای کاروان اربعین دانشجویان، شبکه سازی بین دانشجویان دانشگاه‌های کشور با اولویت دانشگاه‌های تهران بود. محمد مهدی کوثر‌ی مسئول کاروان اربعین دانشجویی دانشگاه‌های تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در سال های گذشته خلایی بسیج دانشجویی وجود داشت که تا کنون شاهد اجرای کاروان اربعین دانشجویان به صورت هماهنگ نبودیم؛ به همین منظور یک جلسه در تیرماه امسال برگزار شد که خروجی آن ایجاد یک کاروان مشترک بین همه دانشگاه‌های تهران بود. وی در ادامه افزود: سه نکته در این موضوع حائز اهمیت است. نکته اول این است که دانشگاه تهران 2 سال به تنهایی کاروان اربعین را برگزار کرده است ولی این نیاز دیده می‌شد که می‌بایست ظرفیت همه دانشگاه‌‌های کشور به کار گرفته شود. نکته دوم لزوم شبکه سازی بین دانشجویان مذهبی سراسر کشور با اولویت دانشجویان دانشگاه‌های شهر تهران است. نکته سوم این بود که حرکت دسته‌جمعی و در حقیقت ید واحده را زیباتر و قشنگ‌تر می‌دیدیم این سفر قطعا برای ما آغاز راه بوده و این کار فرهنگی ادامه دار خواهد بود. کو‌ثری از همکاری سه دانشگاه تهران ،‌بهشتی و دانشگاه آزاد واحد غرب خبر داد و افزود: پیش ثبت نام از 15 مهر در سایت کاروان اربعین آغاز شد؛ ما بر اساس ظرفیت هر دانشگاه یک نفر را از میان آنان انتخاب کردیم و من به عنوان مسئول کل ستاد اربعین انتخاب شدم. وی در ادامه با تشریح نحوه ثبت‌نام در این طرح گفت: در مرحله اول تصمیم داشتیم این سفر با هزار نفر انجام شود ولی با در نظر گرفتن شرایط موجود حضور 700 نفر از دانشجویان در این طرح قطعی شد. در 10 روز گذشته 50هزار نفر از سایت کاروان دانشجویی اربعین بازدید کردند؛ حدود 700 نفر پیش ثبت‌نام خود را انجام دادند که حدود 500 نفر از آنها موفق شدند ثبت نام خود را در این طرح قطعی کنند. تسهیلات ویژه برای دانشجویان اربعین مسئول کاروان اربعین دانشجویی تاکید کرد: برای ایجاد شرایط مطلوب و با همکاری چند تن از خیر‌ین مبلغی به ارزش 300 میلیون تومان به ستاد اربعین اهدا شد تا به هر یک از دانشجویان و‌امی به مبلغ 500 هزار تومان برای کمک هزینه سفر اربعین پرداخت گردد این وام بدون بهره است و باز پرداخت آن در 10 قسط 50 هزار تومانی خواهد بود. ما تنها یک چک به مبلغ 500 هزار توان از دانشجویان گرفتیم. هدف این بود که دانشجویان به راحتی بتوانند از این وام استفاده کنند. آغاز برنامه سفر به اربعین از 10 آبان ماه کوثری پیرامون سفر اربعین گفت: از 10 آبان ماه پس از یک برنامه وداع که با حضور خانواده شهدای مدافع حرم که در دانشگاه تهران برگزار می‌شود؛ سفر اربعین دانشجویی آغاز خواهد شد و ا‌ن شاالله صبح روز 11 مهر ماه از مرز چزابه وارد کشور عراق می‌شویم. وی افزود: اولین مقصد زیارتی کاروان اربعین شهر کاظمین است و پس از توقفی چند ساعته راهی نجف اشرف می‌شویم. انشا‌لله از ساعت 6 صبح 13 آبان، پیاده‌روی در مسیر اربعین در دسته‌های 80 نفره آغاز می‌شود و عصر روز 16 آبان در کربلا هستیم. در برنامه‌ریزی‌های انجام شده یکی از برنامه‌های کاروان اربعین در این سفر برگزاری دسته عزاداری در تاریخ 18 آبان ماه در کربلا است. کو‌ثری در انتهای یاد آور شد: سفر اربعین دانشجویی به صورت کاملا خودجوش انجام شد و از سازمان‌ها و موسسات دولتی کمک خاصی به ما نشد اما ما قصد داریم پس از سفر اربعین این حرکت منسجم فرهنگی را ادامه دهیم.

محمد مهدی کوثر‌ی مسئول کاروان اربعین دانشجویی دانشگاه‌های تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در سال های گذشته خلایی بسیج دانشجویی وجود داشت که تا کنون شاهد اجرای کاروان اربعین دانشجویان به صورت هماهنگ نبودیم؛ به همین منظور یک جلسه در تیرماه امسال برگزار شد که خروجی آن ایجاد یک کاروان مشترک بین همه دانشگاه‌های تهران بود.

وی در ادامه افزود: سه نکته در این موضوع حائز اهمیت است. نکته اول این است که دانشگاه تهران 2 سال به تنهایی کاروان اربعین را برگزار کرده است ولی این نیاز دیده می‌شد که می‌بایست ظرفیت همه دانشگاه‌‌های کشور به کار گرفته شود. نکته دوم لزوم شبکه سازی بین دانشجویان مذهبی سراسر کشور با اولویت دانشجویان دانشگاه‌های شهر تهران است. نکته سوم این بود که حرکت دسته‌جمعی و در حقیقت ید واحده را زیباتر و قشنگ‌تر می‌دیدیم این سفر قطعا برای ما آغاز راه بوده و این کار فرهنگی ادامه دار خواهد بود.

کو‌ثری از همکاری سه دانشگاه تهران ،‌بهشتی و دانشگاه آزاد واحد غرب خبر داد و افزود: پیش ثبت نام از 15 مهر در سایت کاروان اربعین آغاز شد؛ ما بر اساس ظرفیت هر دانشگاه یک نفر را از میان آنان انتخاب کردیم و من به عنوان مسئول کل ستاد اربعین انتخاب شدم.

وی در ادامه با تشریح نحوه ثبت‌نام در این طرح گفت: در مرحله اول تصمیم داشتیم این سفر با هزار نفر انجام شود ولی با در نظر گرفتن شرایط موجود حضور 700 نفر از دانشجویان در این طرح قطعی شد. در 10 روز گذشته 50هزار نفر از سایت کاروان دانشجویی اربعین بازدید کردند؛ حدود 700 نفر پیش ثبت‌نام خود را انجام دادند که حدود 500 نفر از آنها موفق شدند ثبت نام خود را در این طرح قطعی کنند.
تسهیلات ویژه برای دانشجویان اربعین

مسئول کاروان اربعین دانشجویی تاکید کرد: برای ایجاد شرایط مطلوب و با همکاری چند تن از خیر‌ین مبلغی به ارزش 300 میلیون تومان به ستاد اربعین اهدا شد تا به هر یک از دانشجویان و‌امی به مبلغ 500 هزار تومان برای کمک هزینه سفر اربعین پرداخت گردد این وام بدون بهره است و باز پرداخت آن در 10 قسط 50 هزار تومانی خواهد بود. ما تنها یک چک به مبلغ 500 هزار توان از دانشجویان گرفتیم. هدف این بود که دانشجویان به راحتی بتوانند از این وام استفاده کنند.
آغاز برنامه سفر به اربعین از 10 آبان ماه

کوثری پیرامون سفر اربعین گفت: از 10 آبان ماه پس از یک برنامه وداع که با حضور خانواده شهدای مدافع حرم که در دانشگاه تهران برگزار می‌شود؛ سفر اربعین دانشجویی آغاز خواهد شد و ا‌ن شاالله صبح روز 11 مهر ماه از مرز چزابه وارد کشور عراق می‌شویم.

وی افزود: اولین مقصد زیارتی کاروان اربعین شهر کاظمین است و پس از توقفی چند ساعته راهی نجف اشرف می‌شویم. انشا‌لله از ساعت 6 صبح 13 آبان، پیاده‌روی در مسیر اربعین در دسته‌های 80 نفره آغاز می‌شود و عصر روز 16 آبان در کربلا هستیم. در برنامه‌ریزی‌های انجام شده یکی از برنامه‌های کاروان اربعین در این سفر برگزاری دسته عزاداری در تاریخ 18 آبان ماه در کربلا است.

کو‌ثری در انتهای یاد آور شد: سفر اربعین دانشجویی به صورت کاملا خودجوش انجام شد و از سازمان‌ها و موسسات دولتی کمک خاصی به ما نشد اما ما قصد داریم پس از سفر اربعین این حرکت منسجم فرهنگی را ادامه دهیم.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید