اسکان ۴۰ هزار زائر در موکب امام رضا (ع) همزمان با اربعین حسینی

5/5

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد مردمی اربعین خراسان رضوی گفت: در موکب امام رضا (ع) بیش از ۴۰ هزار اسکان در کشور عراق به‌صورت مردمی اداره می‌شود.

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد مردمی اربعین خراسان رضوی گفت: در موکب امام رضا (ع) بیش از ۴۰ هزار اسکان در کشور عراق به‌صورت مردمی اداره می‌شود. به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام مجید خداوردی امشب در همایش نذر اربعین که در محل مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: تمام تلاش ما از چند ماه گذشته این بوده که فضایی ایجاد کنیم تا خدماتمان در کشور عراق را اطلاع رسانی و کمک‌های مردمی را جذب کنیم. وی افزود: در موکب امام رضا (ع) بیش از 40 هزار اسکان در کشور عراق به‌ صورت مردمی اداره می‌شود و بزرگترین موکب در استان و بی‌نظیرترین موکب از نظر خدماتی است که در کشور عراق خدمت رسانی می‌کنند. مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد مردمی اربعین خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 500 نفر خادم مردمی بدون هیچ چشم داشتی بلکه با تقبل هزینه از خود مسیر خدمت‌گزاری در آستان مبترک اباعبدالله حسین (ع) را طی کردند. خداوردی درباره کمک‌های مردمی به موکب امام رضا(ع) تصریح کرد: ما سال گذشته در شرایط ثبت‌نام به همه خدام گفتیم شما باید همه هزینه‌ها را خودتان متحمل شوید و 20 روز خدمتگزار باشید و پذیرفتند اما در روزهای پایانی با کمک و مشارکت‌های مردمی وسیله رفت و آمد خدام فراهم شد که بیش از 50 میلیون هزینه داشت اما به لطف خدا و عنایت سید الشهدا(ع) محقق شد. وی با بیان اینکه اگر حرکت مردمی انجام شود این اتفاق می‌افتد،ادامه داد: کاری که در کشور عراق انجام می‌دهیم با مشهد بسیار متفاوت است در شرایطی خدمت می‌کنیم که شرایط عادی نیست و نیاز به دلدادگی درونی و استواری دارد. مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد مردمی اربعین خراسان رضوی خطاب به خدام موکب امام رضا(ع) گفت: این اتفاق به همت شما سروران و خادمان امام حسین(ع) انجام می‌شود و شما به عنوان بزرگترین رسانه می‌توانید به خیرین برای مشارکت در کمک‌های مردمی اطلاع رسانی کنید. خداوردی خاطرنشان کرد: ما در دهه اول محرم با اکسیر محبت به سید الشهدا ع بیش از 3 میلیارد تومان توسط جوانان در ایستگا‌ه‌های صلواتی مشهد هزینه می‌شود چرا که اطعام سفره‌ای است که خود اهل بیت پهن کرده‌اند. وی افزود: در حال حاضر آمار خدمتگزاران حدود 600 نفر هستند و اگر در طول سال هر نفر مبلغ یک میلیون تومان نذر مردمی برای اربعین جمع‌آوری کند بسیار تاثیرگذار است. مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد مردمی اربعین خراسان رضوی درباره روش ارسال مشارکت‌های مردمی گفت: به لطف خدا، عنایت حضرت رضا (ع) و همت افراد مربوطه، شماره حساب و کارتی در بانک به نام موکب امام رضا(ع) افتتاح شده و نخستین قدممان این است که این شماره حساب را به مردم اطلاع رسانی کنیم. خداوردی خاطرنشان کرد: ما حدود 20 هزار متر مربع موکت، 50 هزار تخته پتو و غیره احتیاج داریم که سال گذشته از کمک مردمی تامین شد و امسال درصدد گسترش موکب هستیم. وی ادامه داد: ما در نجف، کربلا و کاظمین بالای 40 هزار اسکان و در سامرا روزانه30 هزار پرس غذای گرم توزیع شد که توسط مردم 450 میلیون تومان هزینه شد. مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد مردمی اربعین خراسان رضوی با تاکید بر اینکه ما در کمیته مردمی ستاد اربعین ریالی از هیچ نهادی کمک نگرفتیم، گفت: از طریق کانال تلگرامی خادمین و نذر چهل موکب امام رضا(ع) نیز درباره اخذ ویزا و رفت‌وآمد اطلاع رسانی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام مجید خداوردی امشب در همایش نذر اربعین که در محل مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: تمام تلاش ما از چند ماه گذشته این بوده که فضایی ایجاد کنیم تا خدماتمان در کشور عراق را اطلاع رسانی و کمک‌های مردمی را جذب کنیم.

وی افزود: در موکب امام رضا (ع) بیش از 40 هزار اسکان در کشور عراق به‌ صورت مردمی اداره می‌شود و بزرگترین موکب در استان و بی‌نظیرترین موکب از نظر خدماتی است که در کشور عراق خدمت رسانی می‌کنند.

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد مردمی اربعین خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 500 نفر خادم مردمی بدون هیچ چشم داشتی بلکه با تقبل هزینه از خود مسیر خدمت‌گزاری در آستان مبترک اباعبدالله حسین (ع) را طی کردند.

خداوردی درباره کمک‌های مردمی به موکب امام رضا(ع) تصریح کرد: ما سال گذشته در شرایط ثبت‌نام به همه خدام گفتیم شما باید همه هزینه‌ها را خودتان متحمل شوید و 20 روز خدمتگزار باشید و پذیرفتند اما در روزهای پایانی با کمک و مشارکت‌های مردمی وسیله رفت و آمد خدام فراهم شد که بیش از 50 میلیون هزینه داشت اما به لطف خدا و عنایت سید الشهدا(ع) محقق شد.

وی با بیان اینکه اگر حرکت مردمی انجام شود این اتفاق می‌افتد،ادامه داد: کاری که در کشور عراق انجام می‌دهیم با مشهد بسیار متفاوت است در شرایطی خدمت می‌کنیم که شرایط عادی نیست و نیاز به دلدادگی درونی و استواری دارد.

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد مردمی اربعین خراسان رضوی خطاب به خدام موکب امام رضا(ع) گفت: این اتفاق به همت شما سروران و خادمان امام حسین(ع) انجام می‌شود و شما به عنوان بزرگترین رسانه می‌توانید به خیرین برای مشارکت در کمک‌های مردمی اطلاع رسانی کنید.

خداوردی خاطرنشان کرد: ما در دهه اول محرم با اکسیر محبت به سید الشهدا ع بیش از 3 میلیارد تومان توسط جوانان در ایستگا‌ه‌های صلواتی مشهد هزینه می‌شود چرا که اطعام سفره‌ای است که خود اهل بیت پهن کرده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر آمار خدمتگزاران حدود 600 نفر هستند و اگر در طول سال هر نفر مبلغ یک میلیون تومان نذر مردمی برای اربعین جمع‌آوری کند بسیار تاثیرگذار است.

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد مردمی اربعین خراسان رضوی درباره روش ارسال مشارکت‌های مردمی گفت: به لطف خدا، عنایت حضرت رضا (ع) و همت افراد مربوطه، شماره حساب و کارتی در بانک به نام موکب امام رضا(ع) افتتاح شده و نخستین قدممان این است که این شماره حساب را به مردم اطلاع رسانی کنیم.

خداوردی خاطرنشان کرد: ما حدود 20 هزار متر مربع موکت، 50 هزار تخته پتو و غیره احتیاج داریم که سال گذشته از کمک مردمی تامین شد و امسال درصدد گسترش موکب هستیم.

وی ادامه داد: ما در نجف، کربلا و کاظمین بالای 40 هزار اسکان و در سامرا روزانه30 هزار پرس غذای گرم توزیع شد که توسط مردم 450 میلیون تومان هزینه شد.

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد مردمی اربعین خراسان رضوی با تاکید بر اینکه ما در کمیته مردمی ستاد اربعین ریالی از هیچ نهادی کمک نگرفتیم، گفت: از طریق کانال تلگرامی خادمین و نذر چهل موکب امام رضا(ع) نیز درباره اخذ ویزا و رفت‌وآمد اطلاع رسانی می‌شود.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید