اسکان بیش‌از ۳ هزار زائر پاکستانی اربعین توسط هلال احمر

۳ هزار و ۱۸۷ زائر پاکستانی از ۱۲ تا ۲۰ مهر توسط نیروهای هلال احمر در میرجاوه و زاهدان اسکان داده شدند.
5/5

رسول راشکی روز یکشنبه اظهار داشت: هلال احمر سیستان و بلوچستان ضمن پشتیبانی تمام خدمات ارائه شده برای زائران بر اساس رسالت بشر دوستانه خود اقدامات امدادی و رفاهی به این زوار ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: ۵۲۷ نفر از زائران پاکستانی از خدمات درمانی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در این مدت بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان توزیع هزار و ۳۱۱ تخته پتو و ۸۲ تخته موکت را از جمله اقلام توزیع شده بین زائران پاکستانی عنوان کرد و افزود: همچنین ۴۰ دستگاه چادر برای اسکان اضطراری زوار در میرجاوه نصب شده است.

وی گفت: همچنین به دلیل بروز توفان هزار عدد ماسک بین زائران پاکستانی توزیع شد.

راشکی بیان کرد: هم‌اینک ۲۱۲ نجاتگر و داوطلب جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در حال ارائه خدمات به زوار پاکستانی هستند.

وی اظهار داشت:برپایی موکب اتحاد با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون‌های فرهنگی و هنری شهرستان میرجاوه و توزیع ۴۰۰ جلد قرآن و هزار و ۲۰۰ برگ پوستر مذهبی در بین زوار پاکستانی از اقدامات فرهنگی انجام شده برای زوار بوده است.

استان سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است.

زوار پاکستان از طریق مرز تفتان رو به روی میل ۷۲ مرزی میرجاوه واقع در ۷۵ کیلومتری شرق زاهدان وارد کشور می‌شوند. این زائران در راه رسیدن به معشوق پا بر خاک سیستان و بلوچستان گذاشته و گاه شبی را در این استان سپری می‌کنند.

ایران اسلامی از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر ۹۰۰ کیلومتر با کشور پاکستان و بیش از ۳۰۰ کیلومتر با کشور افغانستان مرز زمینی دارد.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید