از مخالفت مسئولان استان قم با افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌های اربعین تا تأکید بر راه‌اندازی قطار قم – کربلا

5/5

در پنجمین جلسه ستاد اربعین استان قم نسبت به افزایش قیمت بلیت‌های وسایل حمل‌ونقل عمومی برای کاستن از تردد خودروهای شخصی تأکید شد.

در پنجمین جلسه ستاد اربعین استان قم نسبت به افزایش قیمت بلیت‌های وسایل حمل‌ونقل عمومی برای کاستن از تردد خودروهای شخصی تأکید شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، پنجمین جلسه ستاد اربعین حسینی(ع) ظهر امروز با حضور یونس عالیپور معاون هماهنگی امور زائران استانداری، محمد اعتماد مدیرکل راه‌آهن استان قم، محمد گلفشان مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم، محسن اوروجی مدیرکل مدیریت بحران استان قم و جمعی از مسئولان استانی در سالن جلسات اداره کل راه‌آهن استان قم برگزار شد. در این جلسه، دبیر ستاد اربعین استان قم با انتقاد از احتمال دو برابر شدن قیمت بلیت‌های قم به مهران اظهار داشت: دو برابر شدن قیمت بلیت‌ها مساوی با دو برابر شدن تمایل مردم به خودروهای شخصی می‌شود که باید با آن مقابله کرد. وحید گلیکانی گفت: در ایام اربعین متأسفانه خودروهای مسافربری عراق نیز به تقلید از اتوبوس‌های مسافربری کشور قیمت‌های حمل‌ونقل را افزایش می‌دهند که امیدواریم به این قبیل مسائل نیز توجه شود. وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در ایام اربعین نیز مانند ایام عید نوروز حداکثر با افزایش 20 درصدی بلیت اتوبوس مواجهه باشیم تا فشار زیادی هم بر روی مردم وارد نشود. دبیر ستاد اربعین استان قم خاطرنشان کرد: باید سعی شود تا از ظرفیت موکب‌های استان در شهرهای مرزی استفاده مناسبت‌تری شود همچنین راه‌اندازی سامانه ویژه اربعین نیز از جمله اقدامات مهم این ستاد در روزهای اخیر بوده است. معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر سیر حرکت قطارهای مسافربری راه‌آهن کشور نیز در ادامه این جلسه تصریح کرد: آبان ماه سال گذشته نخستین قطار مسافربری تهران-کربلا به‌صورت ترکیبی راه‌اندازی شد که تجربه موفقی به‌حساب می‌آید. محسن طباطبایی با تأکید بر اهمیت بخش خصوصی در راه اندازی قطار قم- کربلا ابراز کرد: جز نقش ارزنده بخش خصوصی در این زمینه باید تعاملات بین راه‌آهن و گمرک نیز در ایام اربعین بیشتر از هر زمان دیگری باشد. وی ادامه داد: فاصله زمانی بین بصره تا کربلا 500 کیلومتر است که بالغ‌بر 10 ساعت زمان می‌برد همچنین نو بودن تجهیزات ریلی کشور عراق نیز یکی از امتیازهای مهم این مسیر می‌تواند باشد. معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر سیر حرکت قطارهای مسافربری راه‌آهن کشور تاکید کرد: ظرفیت قطارهای مسافربری بصره به کربلا 350 نفر است که در 6 کیلومتری حرم مطهر امام حسین(ع) ایستگاه آخر آن در نظر گرفته‌ شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، پنجمین جلسه ستاد اربعین حسینی(ع) ظهر امروز با حضور یونس عالیپور معاون هماهنگی امور زائران استانداری، محمد اعتماد مدیرکل راه‌آهن استان قم، محمد گلفشان مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم، محسن اوروجی مدیرکل مدیریت بحران استان قم و جمعی از مسئولان استانی در سالن جلسات اداره کل راه‌آهن استان قم برگزار شد.

در این جلسه، دبیر ستاد اربعین استان قم با انتقاد از احتمال دو برابر شدن قیمت بلیت‌های قم به مهران اظهار داشت: دو برابر شدن قیمت بلیت‌ها مساوی با دو برابر شدن تمایل مردم به خودروهای شخصی می‌شود که باید با آن مقابله کرد.

وحید گلیکانی گفت: در ایام اربعین متأسفانه خودروهای مسافربری عراق نیز به تقلید از اتوبوس‌های مسافربری کشور قیمت‌های حمل‌ونقل را افزایش می‌دهند که امیدواریم به این قبیل مسائل نیز توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در ایام اربعین نیز مانند ایام عید نوروز حداکثر با افزایش 20 درصدی بلیت اتوبوس مواجهه باشیم تا فشار زیادی هم بر روی مردم وارد نشود.

دبیر ستاد اربعین استان قم خاطرنشان کرد: باید سعی شود تا از ظرفیت موکب‌های استان در شهرهای مرزی استفاده مناسبت‌تری شود همچنین راه‌اندازی سامانه ویژه اربعین نیز از جمله اقدامات مهم این ستاد در روزهای اخیر بوده است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر سیر حرکت قطارهای مسافربری راه‌آهن کشور نیز در ادامه این جلسه تصریح کرد: آبان ماه سال گذشته نخستین قطار مسافربری تهران-کربلا به‌صورت ترکیبی راه‌اندازی شد که تجربه موفقی به‌حساب می‌آید.

محسن طباطبایی با تأکید بر اهمیت بخش خصوصی در راه اندازی قطار قم- کربلا ابراز کرد: جز نقش ارزنده بخش خصوصی در این زمینه باید تعاملات بین راه‌آهن و گمرک نیز در ایام اربعین بیشتر از هر زمان دیگری باشد.

وی ادامه داد: فاصله زمانی بین بصره تا کربلا 500 کیلومتر است که بالغ‌بر 10 ساعت زمان می‌برد همچنین نو بودن تجهیزات ریلی کشور عراق نیز یکی از امتیازهای مهم این مسیر می‌تواند باشد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر سیر حرکت قطارهای مسافربری راه‌آهن کشور تاکید کرد: ظرفیت قطارهای مسافربری بصره به کربلا 350 نفر است که در 6 کیلومتری حرم مطهر امام حسین(ع) ایستگاه آخر آن در نظر گرفته‌ شده است.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید