از حماسه پیاده روی اربعین حسینی تا دعوت به بازخوانی سیره نبوی در «ضیافت» شبکه چهار

برنامه تلویزیونی «ضیافت اربعینی»
5/5

پخش ضیافت مصادف است با مناسبت های اربعین حسینی(ع)، رحلت حضرت رسول اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) ، از این رو این ویژه برنامه با چهار عنوان «ضیافت اربعینی»، «ضیافت نبوی»، «ضیافت»، «ضیافت رضوی» به این 4مناسبت با 4رویکرد و محور مختلف خواهد پرداخت.

«ضیافت اربعینی» ویژه اربعین حسینی در 3 قسمت از شنبه 27 مهرماه تحت عنوان “اربعین و امروزِ ما” ضمن تحلیل مقالات و همایش های بین المللی اربعین به ظرفیت های تمدنی پیاده روی اربعین می پردازد. دکتر شجاعی درشب اربعین اباعبدالله الحسین(ع) و شام اربعین (شنبه 27مهر مصادف با 20صفر ساعت 23، به صورت زنده) میزبان دکتر حمیدرضا آیت اللهی استاد دانشگاه علامه طباطبایی خواهد بود و در خصوص این موضوع گفتگو خواهد کرد. در دو قسمت ضیافت اربعینی دیگر نیز میزبان دکتر مهدی مشکی هیات علمی موسسه امام خمینی (ره) (5شنبه شب ساعت 19) و حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدجواد رودگر، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی(جمعه شب ساعت 19) خواهد بود.

«ضیافت نبوی» در چهارقسمت ویژه رحلت حضرت رسول اکرم (ص) پخش می شود.

می توان گفت «ضیافت نبوی»، به نوعی دعوت به بازخوانی معاصر سیره نبوی با محوریت مسائل فرهنگ اسلامی همچون سبک زندگی، نظم تمدنی جدید، علوم انسانی متناسب با فرهنگ، ارتقاء اخلاق جامعه، معنویت در فضای فکری حال حاضر و … می باشد.

در ویژه برنامه «ضیافت»برای شهادت امام حسن(ع)، نامه امام علی(ع) به امام حسن مجتبی(ع) یعنی نامه 31 نهج البلاغه مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت. نامه ای که در آن تاکید حضرت بر رویکرد بینِ نسلی در حوزه معارف دینی و آموزه های معرفتی و تربیتی خطاب به نسل های بعدی است. این برنامه شنبه 27 صفر با حضور دکتر همایون همتی روی آنتن خواهد رفت.

«ضیافت رضوی» ویژه شهادت امام رضا (ع) با حضور دکتر موسی نجفی، استاد تمام علوم‌سیاسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به تمدن نوین اسلامی، به فلسفه سیاسی و تمدن رضوی، خواهد پرداخت. این دو قسمت در رورزهای 28 و 29 صفر (5 و 6 آبان ماه) پخش می شود.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید