اردوگاه اسکان موقت 6 هزار نفری زائران در مرز خسروی در دست احداث است

5/5

فرماندار قصرشیرین گفت: اردوگاه اسکان موقت برای خدمات دهی به زائران حسینی در ایام اربعین امسال با ظرفیت 6 هزار تن در مرز رسمی خسروی در دست اقدام است.

فرماندار قصرشیرین گفت: اردوگاه اسکان موقت برای خدمات دهی به زائران حسینی در ایام اربعین امسال با ظرفیت 6 هزار تن در مرز رسمی خسروی در دست اقدام است. فرامرز اکبری روز یکشنبه در حاشیه بازدید مشاور عالی استاندار کرمانشاه و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان از مرز رسمی خسروی که به منظور جانمایی محل اسکان موقت زائران صورت گرفت، در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح تهیه و همچنین برای استقرار یگان های نیروی انتظامی در مرز خسروی تهیه و جانمایی شده است. وی بر لزوم حضور مسئولان دستگاه های اجرایی خدمات رسان استان کرمانشاه به منظور نظارت بر روند اجرای طرح های در دست اقدام و اتخاذ راهکار اصولی برای رفع برخی مشکلات در مرز خسروی تاکید کرد. فرماندار قصرشیرین با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین امسال، بر لزوم تلاش بیشتر مسئولان دستگاه های اجرایی استان برای افزایش زیرساخت های موجود در این شهرستان تاکید کرد. اکبری اضافه کرد: پایانه بین المللی مرز رسمی خسروی هم اکنون در حال آماده شدن برای تردد زوار در اربعین امسال است و برای افزایش سرویس های بهداشتی و گیت های گذرنامه باید کارها با شتاب بیشتری انجام شود. این مقام مسئول از تهیه مکانی در مرز خسروی برای استقرار صدا و سیما نسبت به پوشش خبری و تصویری تردد زائران اربعین حسینی خبر داد. اکبری با بیان اینکه مرکز بهداشتی درمانی مرز رسمی خسروی برای ارائه خدمت رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی با سرعت خوبی در حال انجام و تدابیر لازم برای استقرار پد بالگرد امدادی توسط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در این منطقه مرزی نیز فراهم شده است. وی افزود: علاوه بر زیرساخت های موجود در مرز رسمی خسروی، نیازهای جدید نیز برآورد شد و در اختیار مسئولان اجرایی استان قرار گرفت تا آن ها نیز نسبت به استقرار مراکز اقامتی، رفاهی و بهداشتی اقدام کنند. به گفته اکبری، با تمهیدات صورت گرفته و افزایش زیرساخت های لازم، امسال 500 زائر اربعین حسینی از مرز رسمی خسروی عازم عتبات عالیات می شوند. وی پیش بینی کرد امسال سه میلیون زائر اربعین حسینی از سراسر کشورمان عازم عتبات عالیات شوند که 13 درصد از این تعداد زائران از مرز خسروی تردد خواهند کرد. با پیگیری مسئولان استان کرمانشاه، با ابلاغ نامه ای از وزارت کشور مبنی بر بازگشایی مرز خسروی در 28 اسفند 93 به استانداری کرمانشاه، اکنون این مرز رسمی و بین المللی بازگشایی شده است. شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده تا زایران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت کنند. مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد. عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید. قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 27 هزار تن جمعیت، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است. مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

فرامرز اکبری روز یکشنبه در حاشیه بازدید مشاور عالی استاندار کرمانشاه و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان از مرز رسمی خسروی که به منظور جانمایی محل اسکان موقت زائران صورت گرفت، در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح تهیه و همچنین برای استقرار یگان های نیروی انتظامی در مرز خسروی تهیه و جانمایی شده است.
وی بر لزوم حضور مسئولان دستگاه های اجرایی خدمات رسان استان کرمانشاه به منظور نظارت بر روند اجرای طرح های در دست اقدام و اتخاذ راهکار اصولی برای رفع برخی مشکلات در مرز خسروی تاکید کرد.
فرماندار قصرشیرین با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین امسال، بر لزوم تلاش بیشتر مسئولان دستگاه های اجرایی استان برای افزایش زیرساخت های موجود در این شهرستان تاکید کرد.
اکبری اضافه کرد: پایانه بین المللی مرز رسمی خسروی هم اکنون در حال آماده شدن برای تردد زوار در اربعین امسال است و برای افزایش سرویس های بهداشتی و گیت های گذرنامه باید کارها با شتاب بیشتری انجام شود.
این مقام مسئول از تهیه مکانی در مرز خسروی برای استقرار صدا و سیما نسبت به پوشش خبری و تصویری تردد زائران اربعین حسینی خبر داد.
اکبری با بیان اینکه مرکز بهداشتی درمانی مرز رسمی خسروی برای ارائه خدمت رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی با سرعت خوبی در حال انجام و تدابیر لازم برای استقرار پد بالگرد امدادی توسط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در این منطقه مرزی نیز فراهم شده است.
وی افزود: علاوه بر زیرساخت های موجود در مرز رسمی خسروی، نیازهای جدید نیز برآورد شد و در اختیار مسئولان اجرایی استان قرار گرفت تا آن ها نیز نسبت به استقرار مراکز اقامتی، رفاهی و بهداشتی اقدام کنند.
به گفته اکبری، با تمهیدات صورت گرفته و افزایش زیرساخت های لازم، امسال 500 زائر اربعین حسینی از مرز رسمی خسروی عازم عتبات عالیات می شوند.
وی پیش بینی کرد امسال سه میلیون زائر اربعین حسینی از سراسر کشورمان عازم عتبات عالیات شوند که 13 درصد از این تعداد زائران از مرز خسروی تردد خواهند کرد.
با پیگیری مسئولان استان کرمانشاه، با ابلاغ نامه ای از وزارت کشور مبنی بر بازگشایی مرز خسروی در 28 اسفند 93 به استانداری کرمانشاه، اکنون این مرز رسمی و بین المللی بازگشایی شده است.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده تا زایران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت کنند.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 27 هزار تن جمعیت، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید