احداث شبستان حضرت علی‌اکبر (ع) در جوار حرم مطهر حسینی

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کربلا از احداث شبستانی بنام حضرت علی اکبر (ع) در طرح توسعه حرم مطهر حسینی خبر داد.
5/5

به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، محمدرضا بنی اسدی‌راد گفت: با همت مهندسان و کارگران ایرانی و حمایت و همکاری تولیت آستان مقدس حسینی، شبستان حضرت علی اکبر (ع) به مساحت حدود ۲۸۰۰ متر مربع در طبقه همکف پروژه صحن حضرت زینب (س) در حال احداث است.

وی با بیان اینکه شبستان حضرت علی اکبر (ع) روبروی خیمه‌گاه حسینی است، افزود: عملیات اجرای اسکلت این شبستان که مزین به معماری ایرانی – اسلامی خاصی خواهد بود به اتمام رسیده است.

وی اظهار داشت: شبستان حضرت علی اکبر (ع) که جزو فضا‌های زیارتی طرح توسعه حرم مطهر و صحن حضرت زینب (س) است، حدود ۱۰ متر ارتفاع دارد که نورگیر‌های بزرگ و سردر زیبا برای این سازه طراحی شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کربلا درخصوص بازآفرینی تپه تل زینبیه در طرح توسعه حرم حسینی گفت: فعالیت مهندسان و کارگران ایرانی برای تکمیل ساختمان مقام حضرت زینب (س) و ایجاد تپه نمادین تل زینبیه با کار گذاشتن شاسی‌ها و آهن کشی طرح آغاز شده است.

بنی اسدی‌راد با بیان اینکه در طراحی ساختمان جدید تل زینبیه تلاش شده تا معماری زیبا و در خور شان حضرت زینب (س) باشد افزود: با تکمیل طرح، زائران حاضر در این ساختمان می‌توانند از طریق سه ورودی شمالی، شرقی و جنوبی به حرم مطهر وارد شوند.

وی با بیان اینکه ساختمان مقام حضرت زینب (س) دارای رواق‌های متعدد است اظهار داشت: ۲۲ طاق نمای زیبا براساس معماری ایرانی و اسلامی در این سازه اجرا می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کربلا گفت: تل زینبیه، دارای یک گنبد بزرگ در وسط است که با ۴ گنبد کوچک نورگیر احاطه می‌شود تا ضمن زیبایی بیشتر، زائران نیز از تابش مستقیم نور خورشید بهره‌مند شوند.

وی ابراز امیدواری کرد: عملیات اجرای سازه بتنی مجموعه بزرگ پروژه صحن حضرت زینب (سلام الله علیها) به مساحت حدود ۱۳۰ هزار متر مربع در سالروز ولادت پر برکت عقیله بنی‌هاشم (س) به اتمام برسد.

براساس این گزارش، فاز نخست طرح توسعه حرم امام حسین (ع) مزین بنام صحن حضرت زینب (س) مجموعه‌ای از شبستان‌های زیارتی، فضای رو باز، کتابخانه، موزه، دارالضیافه (مهمانسرا) و… خواهد بود. هم اکنون و با اتمام عملیات اجرای اسکلت و سازه در بخش‌های وسیعی از طرح، پروژه صحن حضرت زینب (س) حدود ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عمده مصالح استفاده شده در ساخت صحن حضرت زینب (س)، از داخل کشور تأمین می‌شود که بخشی از آن مربوط به مصالحی است که توسط افراد خیر، به ستاد بازسازی عتبات اهدا می‌شود و قسمت عمده آن هم در داخل کشور خریداری و به عراق منتقل می‌شود.

علاقه‌مندان به مشارکت در فیض تویعه حرم‌های مطهر می‌توانند با مراجعه به تارنمای ستاد بازسازی عتبات و قسمت پرداخت آنلاین به نشانی https://atabat.org/fa/onlinepayment/form یا شماره‌گیری کد دستوری ستاره ۷۲ مربع کمک‌های خود را به میزان دلخواه اهداء کنند.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید