اتباع خارجی مقیم ایران برای ثبت نام شرکت در آیین اربعین تا 29 شهریور فرصت دارند

5/5

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خوزستان گفت: پیش ثبت نام اعزام اتباع خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران از جمله خوزستان از 23 شهریور شروع و تا پایان روز 29 شهریور ادامه دارد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خوزستان گفت: پیش ثبت نام اعزام اتباع خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران از جمله خوزستان از 23 شهریور شروع و تا پایان روز 29 شهریور ادامه دارد. حمید سیلاوی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه خوزستان 2 مرز تردد زائران اربعین حسینی در کشور شامل شلمچه و چذابه را دارد بیان کرد: اتباع خارجی با در دست داشتن اصل و کپی مدارک اقامتی از جمله دفترچه پناهندگی جمعی، کارت آمایش و یا هویت و یا برگه شرکت در طرح شناسایی و سرشماری می توانند با مراجعه به این اداره کل نسبت به پیش ثبت نام برای اعزام به همایش بزرگ اربعین حسینی (ع) شرکت کنند. وی گفت: هم اکنون پیش ثبت نام صورت می گیرد و سپس افراد ضمن پرداخت مبلغ تعیین شده همانند اتباع ایرانی، نسبت به تکمیل اطلاعات خود در سامانه سدک و یا در دفاتر پیشخوان دولت، ثبت نام خود را نهایی می کنند. مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خوزستان اعلام کرد: پارسال بیش از 200 هزار نفر از اتباع خارجی مقیم و غیرمقیم جمهوری اسلامی ایران در آیین عظیم اربعین حسینی شرکت کردند که این افراد شامل 75 هزار نفر پناهنده و مهاجر مقیم جمهوری اسلامی ایران و بقیه از 93 کشور جهان بودند. سیلاوی با بیان اینکه امسال برآورد می شود بیش از 300 هزار نفر از اتباع خارجی در این آیین معنوی و حماسی شرکت کنند افزود: کلیه اعزام ها به صورت کاروانی است و اتباع خارجی ضمن ثبت نام نهایی دردفاتر اعلام شده باید در کاروان هایی که این اداره کل تعیین می کند نیز ثبت نام کنند. اتباع خارجی بابت ثبت نام در کاروان ها هیچ مبلغی پرداخت نخواهند کرد وی گفت: در این اداره کل علاوه بر ثبت نام برای اعزام به اربعین حسینی (ع)، طرح سرشماری و شناسایی اتباع خارجی که دارای مدرک معتبر ولی تاریخ گذشته، شرکت کنندگان در طرح های سرشماری قبلی به همراه دارند، بازماندگان از شرکت در طرح های آمایش 1 تا 9 و خانواده هایی که چند نفر آنان مدرک ندارند شروع شده است. اتباع خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران که دارای شرایط فوق باشند و تاکنون از کشور خارج نشده اند نیز می توانند در این طرح شرکت کنند. در استان خوزستان 13 هزار تبعه خارجی ساکن هستند.

حمید سیلاوی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه خوزستان 2 مرز تردد زائران اربعین حسینی در کشور شامل شلمچه و چذابه را دارد بیان کرد: اتباع خارجی با در دست داشتن اصل و کپی مدارک اقامتی از جمله دفترچه پناهندگی جمعی، کارت آمایش و یا هویت و یا برگه شرکت در طرح شناسایی و سرشماری می توانند با مراجعه به این اداره کل نسبت به پیش ثبت نام برای اعزام به همایش بزرگ اربعین حسینی (ع) شرکت کنند.
وی گفت: هم اکنون پیش ثبت نام صورت می گیرد و سپس افراد ضمن پرداخت مبلغ تعیین شده همانند اتباع ایرانی، نسبت به تکمیل اطلاعات خود در سامانه سدک و یا در دفاتر پیشخوان دولت، ثبت نام خود را نهایی می کنند.
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خوزستان اعلام کرد: پارسال بیش از 200 هزار نفر از اتباع خارجی مقیم و غیرمقیم جمهوری اسلامی ایران در آیین عظیم اربعین حسینی شرکت کردند که این افراد شامل 75 هزار نفر پناهنده و مهاجر مقیم جمهوری اسلامی ایران و بقیه از 93 کشور جهان بودند.
سیلاوی با بیان اینکه امسال برآورد می شود بیش از 300 هزار نفر از اتباع خارجی در این آیین معنوی و حماسی شرکت کنند افزود: کلیه اعزام ها به صورت کاروانی است و اتباع خارجی ضمن ثبت نام نهایی دردفاتر اعلام شده باید در کاروان هایی که این اداره کل تعیین می کند نیز ثبت نام کنند. اتباع خارجی بابت ثبت نام در کاروان ها هیچ مبلغی پرداخت نخواهند کرد
وی گفت: در این اداره کل علاوه بر ثبت نام برای اعزام به اربعین حسینی (ع)، طرح سرشماری و شناسایی اتباع خارجی که دارای مدرک معتبر ولی تاریخ گذشته، شرکت کنندگان در طرح های سرشماری قبلی به همراه دارند، بازماندگان از شرکت در طرح های آمایش 1 تا 9 و خانواده هایی که چند نفر آنان مدرک ندارند شروع شده است. اتباع خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران که دارای شرایط فوق باشند و تاکنون از کشور خارج نشده اند نیز می توانند در این طرح شرکت کنند.
در استان خوزستان 13 هزار تبعه خارجی ساکن هستند.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید