آمادگی صدور پروانه برای بیش از یک‌هزار موکب اربعین حسینی در خوزستان

5/5

مسئول کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی در خوزستان از آمادگی صدور پروانه برای بیش از ۱۰۰۰ موکب اربعین حسینی در خوزستان خبر داد.

مسئول کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی در خوزستان از آمادگی صدور پروانه برای بیش از ۱۰۰۰ موکب اربعین حسینی در خوزستان خبر داد. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود موسوی مسئول ستادبازسازی عتبات عالیات استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن از خوزستان با بیان اینکه کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه با هدف ساماندهی امور و جلوگیری از هدر رفت نذورات و ارتقا سطح خدمت رسانی به زائران تشکیل شده و مسئولیت آن به ستاد عتبات استان واگذار شده است، گفت: سال گذشته حدود ۷۰۰ موکب در دو پایانه مرزی و مسیرهای بین راهی به زائرین اربعین حسینی خدمات ارائه دادند. امسال آمادگی صدور پروانه برای ۱۰۰۰ موکب وجود دارد. موسوی با بیان اینکه از مجموع پرونده‌های ارسالی به مرکز جهت صدور پروانه برای مواکب، تعداد ۱۱۹ پروانه صادر و تحویل گرفته شد و بقیه آنها در روزهای آینده اقدام می‌شود، گفت: بیشترین پروانه‌های صادره به ترتیب مربوط به شهرهای اهواز با ۴۵ پروانه، حمیدیه با ۲۱ پروانه، دشت آزادگان با ۱۹ پروانه، کارون با ۱۳ پروانه، هویزه با ۱۰ پروانه و چند شهر دیگر است که مجموعاٌ ۱۱۹ پروانه برای آنها صادر شده است. مسئول کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی خوزستان درباره مزایای اخذ پروانه برای مواکب گفت: به موکب‌های دارای پروانه تسهیلات ویژه‌ای در زمینه تامین زمین، ارائه خدمات زیربنایی مانند آب و فاضلاب، برق، و برای مواکب داخل عراق شرایط ویژه نقل و انتقالات گمرکی، انبار دائمی و ویزای خادمی ارائه می‌شود. مسئول ستادبازسازی عتبات عالیات استان گفت: مدیران مواکب و هیات‌های مذهبی متقاضی برپایی موکب هر چه سریع‌تر جهت ثبت نام برای دریافت پروانه اقدام تا بتوانیم در فرصت مناسب فرآیند جانمایی، تدارک زمین، تامین زیرساخت‌ها و امور مربوط به هماهنگی با دولت عراق را انجام دهیم. موسوی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان اعلام کرد: بیشترین تشکیل پرونده برای صدور پروانه موکب مربوط به شهرستان اهواز با بیش از ۱۰۰ فقره بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود موسوی مسئول ستادبازسازی عتبات عالیات استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن از خوزستان با بیان اینکه کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه با هدف ساماندهی امور و جلوگیری از هدر رفت نذورات و ارتقا سطح خدمت رسانی به زائران تشکیل شده و مسئولیت آن به ستاد عتبات استان واگذار شده است، گفت: سال گذشته حدود ۷۰۰ موکب در دو پایانه مرزی و مسیرهای بین راهی به زائرین اربعین حسینی خدمات ارائه دادند. امسال آمادگی صدور پروانه برای ۱۰۰۰ موکب وجود دارد.

موسوی با بیان اینکه از مجموع پرونده‌های ارسالی به مرکز جهت صدور پروانه برای مواکب، تعداد ۱۱۹ پروانه صادر و تحویل گرفته شد و بقیه آنها در روزهای آینده اقدام می‌شود، گفت: بیشترین پروانه‌های صادره به ترتیب مربوط به شهرهای اهواز با ۴۵ پروانه، حمیدیه با ۲۱ پروانه، دشت آزادگان با ۱۹ پروانه، کارون با ۱۳ پروانه، هویزه با ۱۰ پروانه و چند شهر دیگر است که مجموعاٌ ۱۱۹ پروانه برای آنها صادر شده است.

مسئول کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی خوزستان درباره مزایای اخذ پروانه برای مواکب گفت: به موکب‌های دارای پروانه تسهیلات ویژه‌ای در زمینه تامین زمین، ارائه خدمات زیربنایی مانند آب و فاضلاب، برق، و برای مواکب داخل عراق شرایط ویژه نقل و انتقالات گمرکی، انبار دائمی و ویزای خادمی ارائه می‌شود.

مسئول ستادبازسازی عتبات عالیات استان گفت: مدیران مواکب و هیات‌های مذهبی متقاضی برپایی موکب هر چه سریع‌تر جهت ثبت نام برای دریافت پروانه اقدام تا بتوانیم در فرصت مناسب فرآیند جانمایی، تدارک زمین، تامین زیرساخت‌ها و امور مربوط به هماهنگی با دولت عراق را انجام دهیم.

موسوی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان اعلام کرد: بیشترین تشکیل پرونده برای صدور پروانه موکب مربوط به شهرستان اهواز با بیش از ۱۰۰ فقره بوده است.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید