آغاز صدور روادید پیاده‌روی اربعین حسینی در فارس

5/5

صدور روادید پیاده‌روی اربعین حسینی در استان فارس آغاز شد.

صدور روادید پیاده‌روی اربعین حسینی در استان فارس آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر حج و زیارت فارس گفت: ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر برای پیاده‌روی اربعین حسینی ثبت نام کرده اند و صدور روادید در فارس آغاز شده است. علیرضا زینلی افزود: فارس پس از تهران بیشترین تعداد ثبت نامی را برای پیاده روی اربعین حسینی دارد و فقط دفاتر مجاز زیارتی مورد تایید سازمان حج و زیارت ، مجاز به ثبت درخواست شهروندان هستند. وی با بیان این که برای ثبت نام نیاز به مراجعه به کنسول گری نیست افزود: افرادی با سوء استفاده از احساسات مردم و گرفتن هزینه گزاف، اقدام به صدور روادید جعلی می‌کنند. زینلی گفت:۱۴۰ دفتر در فارس برای ثبت نام سفر‌های عتبات در نظر گرفته شده که اسامی آن‌ها در سایت حج و زیارت استان درج شده است. وی درباره پوشش ثبت نام دیگر استان‌ها گفت: در حال حاضر تنها ثبت نام برای استان بوشهر در فارس قطعی شده و است و ثبت نام پیاده‌روی اربعین حسینی استان‌های هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد هنوز قطعی نیست. مدیر حج و زیارت استان فارس افزود: هزینه‌ای از زائران برای بیمه و هلال احمر گرفته می‌شود، که این امر مربوط به وزارت کشور است و حج و زیارت فقط وظیفه ثبت نام را برعهده دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر حج و زیارت فارس گفت: ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر برای پیاده‌روی اربعین حسینی ثبت نام کرده اند و صدور روادید در فارس آغاز شده است.
علیرضا زینلی افزود: فارس پس از تهران بیشترین تعداد ثبت نامی را برای پیاده روی اربعین حسینی دارد و فقط دفاتر مجاز زیارتی مورد تایید سازمان حج و زیارت ، مجاز به ثبت درخواست شهروندان هستند.
وی با بیان این که برای ثبت نام نیاز به مراجعه به کنسول گری نیست افزود: افرادی با سوء استفاده از احساسات مردم و گرفتن هزینه گزاف، اقدام به صدور روادید جعلی می‌کنند.
زینلی گفت:۱۴۰ دفتر در فارس برای ثبت نام سفر‌های عتبات در نظر گرفته شده که اسامی آن‌ها در سایت حج و زیارت استان درج شده است.
وی درباره پوشش ثبت نام دیگر استان‌ها گفت: در حال حاضر تنها ثبت نام برای استان بوشهر در فارس قطعی شده و است و ثبت نام پیاده‌روی اربعین حسینی استان‌های هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد هنوز قطعی نیست.
مدیر حج و زیارت استان فارس افزود: هزینه‌ای از زائران برای بیمه و هلال احمر گرفته می‌شود، که این امر مربوط به وزارت کشور است و حج و زیارت فقط وظیفه ثبت نام را برعهده دارد.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید