آزمایشگاه کنترل مواد غذایی زائران اربعین در قصرشیرین راه اندازی می شود

5/5

قائم مقام معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: آزمایشگاهی به منظور کنترل غذای زائران اربعین امام حسین (ع) همزمان با اعزام آنها به کربلای معلی در شهرستان قصرشیرین راه اندازی می شود.

قائم مقام معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: آزمایشگاهی به منظور کنترل غذای زائران اربعین امام حسین (ع) همزمان با اعزام آنها به کربلای معلی در شهرستان قصرشیرین راه اندازی می شود. دکتر مجید محمودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مکاتبات لازم در خصوص نظارت بر مواد غذایی که قرار است برای تهیه غذای زائران استفاده شود، صورت گرفته است. وی اظهار کرد: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تمام نیاز دارویی و ملزومات مصرفی پزشکی واحدهای بهداشتی درمانی سپاه پاسداران ارتش و شبکه های بهداشتی درمانی دانشگاه را تأمین خواهد کرد. وی افزود: با توجه به اینکه امسال مرز خسروی در استان کرمانشاه نیز بر روی زائران باز شده است قصد داریم علاوه بر تأمین نیازهای دارویی و ملزومات مصرفی پزشکی بر سلامت تغذیه آنها نیز نظارت کافی را اعمال کنیم. محمودی گفت: با توجه به وسعت این کار، تأمین تمام مایحتاج واحدها به اعتبارات فراوانی نیاز دارد و همه این نیازها برای تأمین به ادارات و مسئولین ذی ربط منعکس شده است. طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین قرار است امسال 500 هزار تن از زائران کشورمان و زائران اتباع خارجی از مرز رسمی خسروی در ایام اربعین حسینی به کربلای معلا عزیمت کنند. مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد. قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است. مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

دکتر مجید محمودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مکاتبات لازم در خصوص نظارت بر مواد غذایی که قرار است برای تهیه غذای زائران استفاده شود، صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تمام نیاز دارویی و ملزومات مصرفی پزشکی واحدهای بهداشتی درمانی سپاه پاسداران ارتش و شبکه های بهداشتی درمانی دانشگاه را تأمین خواهد کرد.
وی افزود: با توجه به اینکه امسال مرز خسروی در استان کرمانشاه نیز بر روی زائران باز شده است قصد داریم علاوه بر تأمین نیازهای دارویی و ملزومات مصرفی پزشکی بر سلامت تغذیه آنها نیز نظارت کافی را اعمال کنیم.
محمودی گفت: با توجه به وسعت این کار، تأمین تمام مایحتاج واحدها به اعتبارات فراوانی نیاز دارد و همه این نیازها برای تأمین به ادارات و مسئولین ذی ربط منعکس شده است.
طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین قرار است امسال 500 هزار تن از زائران کشورمان و زائران اتباع خارجی از مرز رسمی خسروی در ایام اربعین حسینی به کربلای معلا عزیمت کنند.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید