آدرس غلط سازمان هواپیمایی کشوری/ تخلف در روز روشن در فروش بلیت اربعین

5/5
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

تسنیم نوشت: طبق معمول همیشه شرکت‌های هواپیمایی داخلی باز هم به تعهدات خود در قبال زائران اربعین عمل نکردند. قرار بود از تاریخ 28 ماه جاری بلیت رفت و برگشت پروازهای اربعین با قیمت 5 میلیون تومان به‌جز مشهد ـ نجف به فروش برسد اما شرکت‌های هواپیمایی که به‌نظر می‌رسد از بلاتکلیفی سازمان هواپیمایی نهایت سوءاستفاده را برده‌اند این بلیت‌ها را به‌صورت یک‌طرفه و با قیمت‌های چندبرابری می‌فروشند، از سوی دیگر در رابطه با تست PCR نیز ایرلاین‌های داخلی گویا با برخی آزمایشگاه‌ها برای رسیدن به اهداف خود توافق کرده‌اند.

در این شرایط سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه عرضه نکردن بلیت دوطرفه اربعین تخلف است، وعده داده است که سازمان هواپیمایی کشوری شکایت از مراکز فروش بلیت را پیگیری می‌کند.

سیاوش امیرمکری با اشاره به برخی تخلفات در فروش بلیت اربعین گفت: علی‌رغم اینکه قیمت تمام‌شده بلیت در این ایام برای سفر به عراق، چه نجف و چه بغداد در حدود 7 میلیون تومان است، سازمان هواپیمایی کشوری با هماهنگی شرکت‌های هواپیمایی داخلی، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت شهر فرودگاهی برای تعدیل قیمت و کاهش هزینه‌ها اقدامات لازم را انجام داده است و در نهایت این تصمیم اتخاذ شد که که قیمت بلیت ایام اربعین را برای مسیر تهران به نجف، به‌صورت رفت و برگشت 5 میلیون تومان و به‌صورت یک‌طرفه 3 میلیون و 200 هزار تومان باشد. علت تعیین نرخ برای بلیت یک‌طرفه این بود که اگر زائری بخواهد به‌صورت زمینی به کشور بازگردد، این امکان برای او فراهم باشد.

وی ادامه داد: اما در یکی، دو روز گذشته گزارش‌هایی به ما رسیده است که بعضی از مراکز فروش بلیت هواپیما صرفاً بلیت یک‌طرفه برای سفر به عراق عرضه کردند که این خلاف توافق حاصل‌شده و مقررات است. سازمان هواپیمایی کشوری در زمان حاضر پیگیر رفع این مشکل است که بلیت دوطرفه به متقاضیان ارائه شود و خرید بلیت یک‌طرفه اختیاری باشد.

امیرمکری افزود: چنانچه هریک از زائران با این شرایط مواجه شدند و نتوانستند بلیت دوطرفه خریداری کنند، می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان هواپیمایی کشوری، بخش رسیدگی به شکایات، شکایت خود را ثبت کنند و سازمان در اسرع وقت این شکایت را پیگیری و مشکل را برطرف کند.

به گزارش تسنیم، سازمان هواپیمایی کشوری به‌خوبی می‌داند کدام ایرلاین تخلف می‌کند و کدام ایرلاین طبق تعهدات خود برای زائران اربعین اقدام می‌کند و فقط به فکر جیب خود نیست. در اینجا به‌نظر می‌رسد انجمن شرکت‌های هواپیمایی نقش اصلی در این نابسامانی را ایفا می‌کند، به‌خصوص طی ماه‌های اخیر که مدیریت آن دستخوش تغییراتی شده است.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید