جلسه توجیهی خادمین راهنمای زائر و تجدید بیعت با حضرت سیدالشهداء (ع)

ظهر دیروز 28 مرداد 1403 خادمین راهنمای زائری که جهت خدمت در ایام اربعین از شهرهای تهران، خوزستان و سایر شهرهای ایران به کربلا آمده بودند در حسینیه محل اسکان راهنمای زائر در شهر کربلا کنار هم جمع شدند.

در این جلسه که با قرائت زیارت عاشورا شروع شد، مسئولین قرارگاه کربلا به تبیین این نوع خاص از خدمت پرداختند و پس از توجیح کامل خادمین در خصوص مکان‌های قرارگیری ایستگاه‌های راهنمای زائر و تجهیز آنها با نقشه و کیوآرکد راهنمای زائرین به تشریح کامل عملیات امسال پرداختند.
خدمت در مرکز مفقودین حرم سیدالشهداء علیه السلام، جانمایی ایستگاه‌ها در میادین و مکان‌های اصلی تردد انبوه زائر مانند میدان تربیه، پل ضریبه، چهارراه سید جوده و…، شناسایی، ارتباط‌گیری و ثبت موقعیت مکانی مواکب و حسینیه‌های شهر کربلا، اطلاعات گاراژها و ترمینال‌های خروجی و سایر اطلاعات مورد استفاده زائرین، از مهمترین موارد توجیهی در این جلسه به شمار می‌رفت.

در ادامه جلسه، مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد راهنمای زائر، آموزش‌های لازم را در خصوص امکانات دراختیار خادمین در جهت ارتباط‌گیری با همراه گمشدگان، نحوه ثبت گمشده در اپلیکیشن راهنمای زائر، ثبت مواکب و به‌روزرسانی اطلاعات آن‌ها را به خادمین انتقال داد.

در پایان جلسه خادمین مسیر پیاده‌روی با تجهیزات و امکانات کامل و به‌‍وسیله خودروهای ویژه‌ای که امسال توسط شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در قالب طرح راهنمای مسیر دراختیار این ستاد قرار داده است به سمت محل خدمت خود حرکت کردند.
تجدید بیعت با حضرت سیدالشهداء علیه السلام
خادمین راهنمای زائر در دهمین سال خدمت در ایام اربعین حسینی علیه السلام در عراق، با حضور در حرم حضرت سیدالشهداء علیه السلام، بین الحرمین، حرم حضرت قمر‌بنی‌هاشم علیه السلام و با ذکر لبیک یا حسین و لبیک یا زینب، با امام حسین علیه السلام تجدید بیعت کردند و در آن فضای معنوی هم‌پیمان گردیدند تا امسال نیز خدمت شایسته‌ای را به زوار ارباب ارائه نمایند.

گالری عکس

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید