تنها دارا بودن گذرنامه معتبر برای خروج از کشور کفایت نمی‌کند

رئیس پلیس اطلاعات وامنیت عمومی استان کرمان از افزایش مراجعه مردم برای اخذ گذرنامه و روادید جهت شركت درهمایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی خبر داد.

رئیس پلیس اطلاعات وامنیت عمومی استان کرمان از افزایش مراجعه مردم برای اخذ گذرنامه و روادید جهت شركت درهمایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی خبر داد. به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه کویر، سرهنگ “محمد رضا پرواز” در جمع خبرنگاران گفت:خدمت رسانی به عاشقان سرور و سالار شهیدان جهت عزیمت به كشور عراق و حضور در اجتماع عظیم و حماسه اربعین حسینی (ع) توفیق بزرگی است که حسب وظایف ذاتی گوشه ای از آن به مأموران پلیس امنیت عمومی واگذار شده است. رئیس پلیس اطلاعات وامنیت عمومی استان کرمان از زائرانی كه به عتبات عالیات سفر می كنند خواست، در زمان سفر خود را برنامه ریزی نمایند تا از به وجود آمدن حوادث ترافیكی در مسیر رفت و برگشت كاسته شود. وی ادامه داد: از زائران می خواهیم تا از مدارك هویتی خود به خصوص گذرنامه مراقبت لازم را نمایند چرا كه گذرنامه در طول سفر به عنوان سند هویتی برای مسافر تلقی می شود لذا حفظ و نگهداری از آن، اهمیت به سزایی دارد و اگر گذرنامه زائر به هر دلیل مفقود شود امکان ورود به کشور پس از طی مراحل قانونی برایشان امکان پذیر می شود. رئیس پلیس اطلاعات وامنیت عمومی استان کرمان همچنین تاکید کرد صورت جدا شدن از بستگان و یا فقدان گذرنامه در حین سفر به کنسولگری ایران در كشور عراق مراجعه كنند. پرواز از داشتن گذرنامه معتبر سخن به میان آورد و خاطر نشان كرد: تنها دارا بودن گذرنامه معتبر کفایت نمی کند و فرد متقاضی طبق شرایط و ضوابط در قانون گذرنامه باید از اجازه خروج معتبر در سیستم پلیس مهاجرت و گذرنامه برخوردار باشد كه این منوط به دارا بودن شرایط و مراجعه به مراجع ذیربط از قبیل سازمان وظیفه عمومی برای متقاضیان مشمول خدمت وظیفه و پلیس مهاجرت و گذرنامه است وی افزود: اگر احتمال ممنوعیت خروج شخص متقاضی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی محتمل است، قبل از اقدام به سفر به اداره گذرنامه مراجعه تا از وضعیت خروج از کشور خود مطمئن شود. این مقام مسئول داشتن حداقل شش ماه اعتبار برای گذرنامه را شرط خروج از كشور دانست و اظهار کرد: زائران برای خروج از کشور با گذرنامه معتبر که حداقل دارای شش ماه اعتبار است، اقدام کنند و اگر گذرنامه معتبر ندارند به هیچ عنوان به مبادی مرزی مربوطه مراجعه نکنند. پرواز با اشاره به خروج برخی افراد با گذرنامه افراد غیر، هشدار داد: بعضاً مشاهده می شود، برخی زائران اقدام به استفاده از گذرنامه افراد غیر، جهت خروج از مرز می کنند كه این موضوع بجز اینکه برای فرد استفاده کننده از گذرنامه غیر، به عنوان تخلف و تخطی از قانون محسوب می شود برای صاحب اصلی گذرنامه نیز تبعات قانونی به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه کویر، سرهنگ “محمد رضا پرواز” در جمع خبرنگاران گفت:خدمت رسانی به عاشقان سرور و سالار شهیدان جهت عزیمت به كشور عراق و حضور در اجتماع عظیم و حماسه اربعین حسینی (ع) توفیق بزرگی است که حسب وظایف ذاتی گوشه ای از آن به مأموران پلیس امنیت عمومی واگذار شده است.
رئیس پلیس اطلاعات وامنیت عمومی استان کرمان از زائرانی كه به عتبات عالیات سفر می كنند خواست، در زمان سفر خود را برنامه ریزی نمایند تا از به وجود آمدن حوادث ترافیكی در مسیر رفت و برگشت كاسته شود.
وی ادامه داد: از زائران می خواهیم تا از مدارك هویتی خود به خصوص گذرنامه مراقبت لازم را نمایند چرا كه گذرنامه در طول سفر به عنوان سند هویتی برای مسافر تلقی می شود لذا حفظ و نگهداری از آن، اهمیت به سزایی دارد و اگر گذرنامه زائر به هر دلیل مفقود شود امکان ورود به کشور پس از طی مراحل قانونی برایشان امکان پذیر می شود.
رئیس پلیس اطلاعات وامنیت عمومی استان کرمان همچنین تاکید کرد صورت جدا شدن از بستگان و یا فقدان گذرنامه در حین سفر به کنسولگری ایران در كشور عراق مراجعه كنند.
پرواز از داشتن گذرنامه معتبر سخن به میان آورد و خاطر نشان كرد: تنها دارا بودن گذرنامه معتبر کفایت نمی کند و فرد متقاضی طبق شرایط و ضوابط در قانون گذرنامه باید از اجازه خروج معتبر در سیستم پلیس مهاجرت و گذرنامه برخوردار باشد كه این منوط به دارا بودن شرایط و مراجعه به مراجع ذیربط از قبیل سازمان وظیفه عمومی برای متقاضیان مشمول خدمت وظیفه و پلیس مهاجرت و گذرنامه است
وی افزود: اگر احتمال ممنوعیت خروج شخص متقاضی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی محتمل است، قبل از اقدام به سفر به اداره گذرنامه مراجعه تا از وضعیت خروج از کشور خود مطمئن شود.
این مقام مسئول داشتن حداقل شش ماه اعتبار برای گذرنامه را شرط خروج از كشور دانست و اظهار کرد: زائران برای خروج از کشور با گذرنامه معتبر که حداقل دارای شش ماه اعتبار است، اقدام کنند و اگر گذرنامه معتبر ندارند به هیچ عنوان به مبادی مرزی مربوطه مراجعه نکنند.
پرواز با اشاره به خروج برخی افراد با گذرنامه افراد غیر، هشدار داد: بعضاً مشاهده می شود، برخی زائران اقدام به استفاده از گذرنامه افراد غیر، جهت خروج از مرز می کنند كه این موضوع بجز اینکه برای فرد استفاده کننده از گذرنامه غیر، به عنوان تخلف و تخطی از قانون محسوب می شود برای صاحب اصلی گذرنامه نیز تبعات قانونی به همراه دارد.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید