برنامه کاربردی راهنمای زائر به‌روز‌رسانی شد

اپلیکیشن راهنمای زائر صرفا توسط یک تیم محدود توسعه‌دهنده در ایران تولید نشده، بلکه پشتوانه اصلی زنده بودن این اپلیکیشن حضور همه ساله قریب ۸۰۰ نفر خادم در عراق است که اطلاعات را به روزآوری می‌کنند و به واسطه حضور کاملا میدانی و مواجهه با موضوعات و کسب تجربه مبتنی بر دانش، غنای خدمات اپلیکیشن را دوچندان نموده‌اند.

امداد و راهنمایی گمشدگان آن هم در ایام اربعین حسینی که جمعیت کثیری از کشورهای اسلامی و به ویژه جمهوری اسلامی ایران عازم عراق و زیارت عتبات عالیات می‌شوند، یکی از موضوعات بسیار مهم محسوب می‌شود چراکه زائران در شرایطی که نیاز به امداد و راهنمایی دارند، ازسوی یک نیروی هموطن و کاربلد هدایت می‌شوند و نوعی دلگرمی به همراه امنیت خاطر ایجاد می‌گردد.

خدمات کانون فرهنگی تبلیغی و جهادی راهنمای زائر، (گروه جهادی و موکب راهنمای زائر) مشتمل بر ۳۰ خدمت موثر مبتنی بر اقدامات دانش بنیان و بر محور فناوری اطلاعات پایه‌گذاری گردیده. یکی از مهمترین این موارد اپلیکیشن راهنمای زائر است که پیشینه قدیمی دارد و به سال ۱۳۹۴ باز می‌گردد که آن موقع بر بستر نرم افزاری تحت وب دنبال می شد. در سال‌های ۹۵-۹۷ به شکل نرم‌افزار اندرویدی این مسیر را ادامه پیدا کرد و در سال ۹۸ با توجه به خواست و اقبال عمومی و پرشور‌تر شدن حضور زائران که سال به سال روند افزایشی چشمگیری داشت، بازتولید اپلیکیشن از سر گرفته شد، به نحوی که همه خدمات‌ را زائران خودشان بتوانند انجام دهند و نتیجه آن شد که اپلیکیشن در همان سال از سوی مرکز ملی فضای مجازی به عنوان محصول برگزیده کشور در موضوع اربعین، گواهی نامه دریافت کرد و در دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران هم رتبه اول را کسب نمود.

در تولید این نرم افزار سعی شده است تا از تجربه چندین ساله خادمین حسینی بهره گرفته و محتوایی غنی و تماما تولیدی به زائرین ارائه شود. بازنشر اخبار اربعین (در تمام فصول سال، و نه صرفا در ایام اربعین)، توصیه‌های مهم و کاربردی با محوریت پیشگیری و کاهش آمار مفقودین و جاماندن از همراهان و سایر آموزش‌های کاربردی برای زائرین، تنها گوشه‌ای از این محتواست.

این اپلیکیشن فارغ از ابزارهای مهم اربعینی مانند گام شمار، تبدیل پول، مترجم، چک لیست سفر و … (که ممکن هست هر گروه دیگری هم بتواند با تولید یک اپلیکشن آن‌ها را به عنوان خدمت عمومی در اختیار زائرین قرار بدهد) چند ابزار کاربردی و منحصر به فرد نیز دارد و با همراهی خادمین بسیار خوب و حرفه‌ای حوزه فناوری اطلاعات، بخش ثبت و جستجوی گمشده‌ها و پیغام‌گذاری برای آنها از جمله این خدمات ممتاز می‌باشد.
یکی دیگر از این ابزارها، نقشه به روز مواکب و سایر موقعیت‌های جغرافیایی مهم است که توسط خادمین راهنمای زائر بروزرسانی می‌شود. البته بحث مواکب به همین جا ختم نشده و لیست خدمات آن‌ها (با امکانات جستجوی پیشرفته) در قالب همین اپلیکیشن ارائه می‌شود.

خدمات اپلیکیشن در ۳ گروه خدمت ارائه می‌شود، عمده خدمات در برگه اربعین در دسترس زائران هست، که شامل تماس صلواتی رایگان بین‌المللی (مخصوص خادمین)، ثبت و جستجوی گمشدگان (اعم از فرد، مدارک و موبایل)، بانک اطلاعات مواکب، آموزش استفاده از موبایل در عراق (و مجموعه کاملی از آموزش‌های اربعینی)، توصیه‌های اربعینی، قرآن، مجله صوتی و شبکه اجتماعی خاطرات، از جمله زیر مجموعه‌های این بخش هستند، در قسمت نقشه، غیر از نقشه آنلاین، امکان دانلود نقشه چاپی تولیدی ستاد راهنمای زائر که به ۳ زبان (اردو، عربی و ترکی استانبولی) ترجمه گردیده نیز پیش بینی شده است.

در برگه دیگر که مخصوص ابزارها می‌شود، چک لیست سفر، پیش‌بینی آب و هوا، تقویم اربعین، گام شمار، ذکرشمار، قبله نما، مسافت‌سنج، تبدیل پول، چراغ قوه، مترجم و دفترچه یادداشت در اختیار زائران قرار داده شده است. در برگه آخر که با موضوع کلی زیارت طراحی شده، احکام سفر، ادعیه و زیارتنامه‌ها و معرفی اماکن مقدس زیارتی عراق پیش‌بینی گردیده است.

درباره تفاوت عمده‌ بین این نرم افزار با سایر اپ‌های اربعینی می‌توان گفت برابر بررسی‌های صورت پذیرفته، غالب اپلیکیشن‌های دیگر متاسفانه در ارائه نسخه‌های به روز دچار مشکلات زیادی شده و یا عملا دیگر فعالیت ندارند، اما اپلیکیشن راهنمای زائر از ابتدای قرار گرفتن در سکوهای دانلود، به تعداد نسخه‌های بالایی به‌روزآوری داشته است و آخرین بروزرسانی آن نیز امروز 22 مرداد 1403 در سکوی بازار در اختیار زائرین محترم قرار گرفت که امکانات بسیار خوب و جدیدی شامل (راهنمای مسیر) و (از من بپرسید) به آن اضافه شده است.


از طرف دیگر، اپلیکیشن راهنمای زائر صرفا توسط یک تیم محدود توسعه‌دهنده در ایران تولید نشده، بلکه پشتوانه اصلی زنده بودن این اپلیکیشن حضور همه ساله قریب ۸۰۰ نفر خادم در عراق است که اطلاعات را به روزآوری می‌کنند و به واسطه حضور کاملا میدانی و مواجهه با موضوعات و کسب تجربه مبتنی بر دانش، غنای خدمات اپلیکیشن را دوچندان نموده‌اند.

خدمات اختصاصی مانند ثبت و جستجوی گمشدگان و اتصال به بانک‌های اطلاعات ملی و یا خدمات تماس بین‌المللی رایگان و سایر خدمات مهم از این دست، که به نسبت پشتوانه حضور خادمین در میدان، در مرتبه دوم اهمیت از قرار می‌گیرند! از جمله نقاط قوت نرم‌افزار هستند. بر همین اساس قطعا اگر زائران اربعین حسینی اپلیکشن را نصب نمایند حتما بخش عمده‌ای از مشکلات مورد اشاره و پیش روی احتمالی عزیزان ان شاالله مرتفع خواهد شد.
اپلیکیشن اندروید راهنمای زائر از طریق نشانی RahnamaZaer.ir/app و نیز مراجعه به برنامه بازار در دسترس زائران محترم می‌باشد.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید