کوشکی: مردم عراق اجازه اختلال در راهپیمایی اربعین را نمی‌دهند

سعودی‌ها عظمت ماجرای اربعین را نشناخته‌اند.
5/5

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به رسالت مردم عراق در آستانه اربعین حسینی گفت: عراقی‌ها اجازه نخواهند داد در این مسیر انحرافی ایجاد شود.

محمد صادق کوشکی کارشناس مسائل بین‌الملل درباره حوادث اخیر چند روز اخیر عراق،‌گفت: برخی مشکلات فعلی در عراق (بیکاری و فساد) به دلیل معضلاتی است که آمریکایی‌ها با تعیین قانون اساسی این کشور پس از صدام نوشتند.

کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: این مشکلات اینگونه نیست که در دولت فعلی به وجود آمده باشد بلکه از سال ۲۰۰۵ تا کنون این امر وجود داشته اما اینکه چرا این اعتراضات هم اکنون بیان می‌شود کاملاً مشکوک است.

کوشکی گفت: نوع شعارهای که در برخی تجمعات عراق به ویژه تجمعات اولیه در بغداد سر داده می‌شود جای سوال دارد.

وی گفت: در ابتدای آغاز حرکات اعتراض‌آمیز در عراق رسانه‌های سعودی آن را بزرگ‌نمایی کرده و پوشش ویژه دادند. ضمن اینکه وقتی اطلاعات دیگر را کنار هم بگذاریم متوجه خواهیم شد که سعودی‌ها به دنبال آن هستند که در عراق انتقام ضربه‌های اخیر را از جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت بگیرند.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: بخشی از مردم و جوانان عراقی که به وضع موجود معترض هستند تبدیل به ابزار دست سعودی‌ها برای انتقام‌گیری از محور مقاومت شده‌اند.

کوشکی تصریح کرد: هیچ دلیلی برای اعلام این اعتراضات در ایام منتهی به اربعین و با سر دادن برخی شعارهای خاص وجود ندارد.

وی گفت: وقتی شواهد مختلف را کنار هم می‌گذاریم مطمئن می‌شویم حرکات اخیر در عراق خودجوش و درونی نیست زیرا این اقدامات با باورهای مردم این کشور آن هم در آستانه اربعین مغایرت جدی دارد.

وی گفت: اتفاقات و اعتراضات اخیر در عراق حرکتی خارجی و به تحریک جریان محور مقاومت ایجاد شده است که می‌تواند با درایت دولت این کشور و احزاب سیاسی،‌ آن هم در آستانه موقعیت حساس اربعین خاتمه پیدا کند.

وی گفت: مردم عراق باید در آستانه اربعین به رسالت تاریخی خود جامه عمل بپوشانند. چرا که جنس مشکلات اخیر و تجمعات عراق از جنسی نیست که بتوان با راهپیمایی و حمله به دفاتر احزاب سیاسی و شکستن شیشه‌های آنجا، آن را برطرف کرد.

وی گفت: اگر سعودی‌ها تمام توان خود را به کار بگیرند و لشکر لشکر آدم هم بیاورند نمی‌توانند کنگره عظیم و راهپیمایی بزرگ اربعین را تحت‌الشعاع قرار دهند.

وی تصریح کرد: عظمت اربعین به صورتی است که ده‌ها و صدها برابر بسیج امکانات سعودی را نابود خواهد کرد ضمن اینکه سعودی‌ها عظمت ماجرای اربعین را نشناخته‌اند.

کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: کنگره اربعین ماجرایی کاملا مردمی است و مردم عراق اجازه نخواهند داد در این مسیر انحرافی ایجاد شود.

وی گفت: تجمعات اعتراضی اخیر در عراق قطعا با جدی‌تر شدن حضور مردم در اربعین گم خواهد شد و بیگانگان هم متوجه خواهند شد که کاری پیش نخواهند برد.

وی افزود: مردم ایران هیچگاه اختلافی با مردم عراق نداشته‌اند و حتی در زمان جنگ هم با یکدیگر مشکلی نداشتیم چرا که معتقدیم مردم عراق در آن زمان اسیر دیوانه‌ای به نام صدام شده‌ بودند که آفت جان مردم ۲ کشور،‌ منطقه و تحریک شده از سوی دشمنان بوده و مسلح به سلاح‌هایی که پول آن را سعودی‌ها و کویتی‌ها داده بودند و اروپایی‌ها آن را ساخته بودند، شدند.

کوشکی گفت: بین مردم ایران و عراق رابطه تاریخی عمیقی وجود دارد و حتی کسی مثل صدام هم که جنایات بیشماری را انجام داد نتوانست رابطه بین ملت ایران و عراق را حذف کند و هر روز هم رابطه ملل ایران و عراق مستحکم‌تر می‌شود.

کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان گفت:‌ کینه سعودی‌ها از محور مقاومت و انتقام‌گیری از آن با برنامه ریزی برای انجام برخی تجمعات تلاش بیهوده است.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید