کم‌کاری دفاتر صدور گذرنامه در پاراچنار برای زوار اربعین

5/5

زوار پاکستانی که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند در این ایام با مشکلات فراوانی مواجه هستند و نبود نیروی کافی در دفاتر صدور گذرنامه یکی از این مشکلات است.

زوار پاکستانی که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند در این ایام با مشکلات فراوانی مواجه هستند و نبود نیروی کافی در دفاتر صدور گذرنامه یکی از این مشکلات است. به گزارش تسنیم، با وجود اینکه هر سال در ایام محرم حسینی(ع) ده‌ها هزار مسلمان پاکستانی با هدف زیارت عتبات عالیات جهت دریافت گذرنامه به اداره‌های مربوط در پاکستان مراجعه می‌کنند ولی عدم‌پیش‌بینی نیرو و امکانات لازم از سوی دولت پاکستان سبب ایجاد صف‌های بسیار طولانی و انجام نشدن درخواست مراجعین می‌شود. گزارش‌ها حاکی است روزانه حدود هزار نفر به جمع متقاضیان گذرنامه اضافه می‌شوند ولی با وجود این، عدم‌توجه دولت پاکستان باعث شده تا با روی هم انباشته شدن درخواست‌ها اینک هزاران نفر در صف انتظار صدور گذرنامه باشند. این در حالی است که با نزدیک‌تر شدن ایام اربعین تعداد افرادی که به این صف اضافه می‌شوند بیشتر و بیشتر هم خواهد شد و اگر به‌زودی فکری اساسی برای حل مشکل و اضافه کردن نیرو در این دفاتر صورت نگیرد به‌زودی دامنه آن به بازارهای سیاه و ورود دلالان سودجو نیز کشیده خواهد شد. از سویی دیگر شیعیان منطقه پاراچنار که مجبورند برای رسیدن به تنها دفتر صدور ویزا در این شهر از مناطق مختلف و روستاهای اطراف خود را به آنجا برسانند، می‌گویند: رفت‌وآمدهای روزانه و انتظار چندساعته و در نهایت انجام نشدن کار هزینه‌های فراوانی را برای آنها در پی داشته است. مسئولین دفتر صدور گذرنامه در پاراچنار تأکید کرده‌اند که مکاتبات لازم برای افزایش نیرو انجام شده است و انتظار می‌رود دولت ایالت خیبرپختونخوا به‌زودی برای رفع این مشکل دست به کار شود. سالانه حدود 100 هزار پاکستانی برای زیارت عتبات عالیات راهی ایران و عراق می‌شوند، که بخش عمده‌ای از آنها ساکنین ایالت گلیگت، بلتستان و منطقه پاراچنار هستند.

به گزارش تسنیم، با وجود اینکه هر سال در ایام محرم حسینی(ع) ده‌ها هزار مسلمان پاکستانی با هدف زیارت عتبات عالیات جهت دریافت گذرنامه به اداره‌های مربوط در پاکستان مراجعه می‌کنند ولی عدم‌پیش‌بینی نیرو و امکانات لازم از سوی دولت پاکستان سبب ایجاد صف‌های بسیار طولانی و انجام نشدن درخواست مراجعین می‌شود.

گزارش‌ها حاکی است روزانه حدود هزار نفر به جمع متقاضیان گذرنامه اضافه می‌شوند ولی با وجود این، عدم‌توجه دولت پاکستان باعث شده تا با روی هم انباشته شدن درخواست‌ها اینک هزاران نفر در صف انتظار صدور گذرنامه باشند.

این در حالی است که با نزدیک‌تر شدن ایام اربعین تعداد افرادی که به این صف اضافه می‌شوند بیشتر و بیشتر هم خواهد شد و اگر به‌زودی فکری اساسی برای حل مشکل و اضافه کردن نیرو در این دفاتر صورت نگیرد به‌زودی دامنه آن به بازارهای سیاه و ورود دلالان سودجو نیز کشیده خواهد شد.

از سویی دیگر شیعیان منطقه پاراچنار که مجبورند برای رسیدن به تنها دفتر صدور ویزا در این شهر از مناطق مختلف و روستاهای اطراف خود را به آنجا برسانند، می‌گویند: رفت‌وآمدهای روزانه و انتظار چندساعته و در نهایت انجام نشدن کار هزینه‌های فراوانی را برای آنها در پی داشته است.

مسئولین دفتر صدور گذرنامه در پاراچنار تأکید کرده‌اند که مکاتبات لازم برای افزایش نیرو انجام شده است و انتظار می‌رود دولت ایالت خیبرپختونخوا به‌زودی برای رفع این مشکل دست به کار شود.

سالانه حدود 100 هزار پاکستانی برای زیارت عتبات عالیات راهی ایران و عراق می‌شوند، که بخش عمده‌ای از آنها ساکنین ایالت گلیگت، بلتستان و منطقه پاراچنار هستند.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید