چرا تردد زائران خارجی اربعین از مرز چذابه ممنوع است؟

آمادگی برای خدمت رسانی به ۵۰۰هزار زائر اربعین حسینی در چذابه
5/5

مدیر پایانه مرزی چذابه گفت: تردد زائران خارجی بجز اتباع عراقی از مرز رسمی چذابه در ایام اربعین حسینی ممنوع است.

احمد سبهانی در چذابه افزود:امسال نیز طبق روال سال های قبل عزیمت زائران خارجی به صورت مشخص از مرز بین المللی شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر انجام می شود.

پیش بینی شده شمار زائران خارجی اربعین حسینی که از پایانه مرزی شلمچه راهی کربلای معلا می شوند از ۱۳۰هزار نفر پارسال به ۳۰۰هزار زائر از ۹۸ کشور جهان برسد.

وی گفت: اتباع و زائران عراقی در طول اربعین حسینی ، بدون محدودیت می توانند از مرزهای چهارگانه رسمی جمهوری اسلامی ایران تردد داشته باشند.

آمادگی برای خدمت رسانی به ۵۰۰هزار زائر اربعین حسینی در چذابه

مدیر پایانه مرزی چذابه گفت: آمادگی لازم همه جانبه برای خدمت رسانی به ۵۰۰هزار زائر اربعین حسینی در مرز چذابه وجود دارد.

سبهانی افزود: گیت های خروجی و ورودی ، اینترنت ، شبکه تلفن همراه ، گذرنامه ، خودپردازها ، آب آشامیدنی ، سرویس های بهداشتی و مجموعه خدماتی که زائران می توانند دریافت کنند در پایانه مرزی چذابه وجود دارد.

وی گفت: خدمت رسانی ویژه و شبانه روزی به زائران اربعین تا پایان عملیات بازگشت زائران به کشوریعنی تا آخر ماه صفر ادامه خواهد داشت.

سبهانی با اشاره به حذف روادید برای زائران اربعین حسینی ابراز امیدواری کرد رکورد شمار زائران که در اربعین ۱۳۹۶ به ۴۰۰هزار زائر رسیده بود امسال شکسته شود.

در پنجمین روز از ماه صفر حدود ۳۵هزار زائر ایرانی از گذرگاه مرزی چذابه به کربلای معلا عزیمت کردند.

اربعین پارسال حدود ۲۳۵هزار زائر از گذرگاه مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز رهسپار کربلای معلا و نجف اشرف شدند.

حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و در چند روز مانده به روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران و اصحاب بزرگوار آن حضرت ، به اوج خود خواهد رسید.

پیش بینی شده با حذف روادید برای زائران ایرانی اربعین حسینی ، شمار مشتاقان به زیارت حرم حضرت سید الشهدا علیه السلام ، از چهار مرزی و رسمی خسروی در استان کرمانشاه ، مهران در استان ایلام و چذابه و شلمچه در استان خوزستان از ۲ میلیون نفر پارسال به سه میلیون نفر در اربعین امسال برسد.

طبق تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ، ۲۷مهرماه روز اربعین حسینی است. در عراق نیز همین روز ، اربعین است

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید