ورود مجلس به ماجرای تخلفات بیمه برای زائران اربعین

5/5

سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس گفت: فقدان پوشش بیمه برخی متوفیان و آسیب‌دیدگان در زیارت اربعین امسال و تخلفات سفارت عراق و نیز حضور دلالان در جریان صدور روادید از جمله دغدغه‌های فراکسیون برای تشکیل نشست‌ها با ستاد اربعین است.

سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس گفت: فقدان پوشش بیمه برخی متوفیان و آسیب‌دیدگان در زیارت اربعین امسال و تخلفات سفارت عراق و نیز حضور دلالان در جریان صدور روادید از جمله دغدغه‌های فراکسیون برای تشکیل نشست‌ها با ستاد اربعین است. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو ،سیدحسن حسینی شاهرودی سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های فراکسیون حج و زیارت پس از مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: فراکسیون مُصِر بر برپایی نشست‌هایی با ستاد اربعین وزارت کشور است تا آسیب‌های همایش اربعین را واکاوی کند. وی در این باره این آسیب‌ها خاطرنشان کرد: از جمله اینکه تعداد زیادی از افرادی که از طریق سایت سماح ثبت‌نام کرده بودند از مسیرهای پیش‌بینی‌شده راهی مرز‌ها نشدند. حسینی شاهرودی پیگیری تخلفات رخ داده در سفارت عراق و اعطای ویزا خارج از شبکه سماح را از جمله دیگر دستور کارهای فراکسیون حج و زیارت خواند و اظهارداشت: دلالان در میانه چرخه صدور ویزا سرعت کار را بسیار پیش از آنچه ستاد اربعین پیش‌بینی کرده بود، بالا بردند و به برخی زائران بدون پوشش بیمه، ویزای سفر به عراق دادند. نماینده مردم شاهرود در مجلس گفت: از این رو بعضی افرادی که در عراق به رحمت خدا رفتند یا دچار حادثه شدند فاقد پوشش بیمه‌ای بودند و اکنون بیمه‌ها هیچکدام خسارات مترتب بر آن‌ها را نمی‌پذیرند، چرا که از مسیر تعیین شده از سوی ستاد اربعین اقدام به دریافت ویزا نکردند و این مشکلی است که فراکسیون حج جهت پیش‌بینی موانعی برای عدم تکرار آن در سال‌های بعد پافشاری دارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو ،سیدحسن حسینی شاهرودی سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های فراکسیون حج و زیارت پس از مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: فراکسیون مُصِر بر برپایی نشست‌هایی با ستاد اربعین وزارت کشور است تا آسیب‌های همایش اربعین را واکاوی کند.

وی در این باره این آسیب‌ها خاطرنشان کرد: از جمله اینکه تعداد زیادی از افرادی که از طریق سایت سماح ثبت‌نام کرده بودند از مسیرهای پیش‌بینی‌شده راهی مرز‌ها نشدند.

حسینی شاهرودی پیگیری تخلفات رخ داده در سفارت عراق و اعطای ویزا خارج از شبکه سماح را از جمله دیگر دستور کارهای فراکسیون حج و زیارت خواند و اظهارداشت: دلالان در میانه چرخه صدور ویزا سرعت کار را بسیار پیش از آنچه ستاد اربعین پیش‌بینی کرده بود، بالا بردند و به برخی زائران بدون پوشش بیمه، ویزای سفر به عراق دادند.

نماینده مردم شاهرود در مجلس گفت: از این رو بعضی افرادی که در عراق به رحمت خدا رفتند یا دچار حادثه شدند فاقد پوشش بیمه‌ای بودند و اکنون بیمه‌ها هیچکدام خسارات مترتب بر آن‌ها را نمی‌پذیرند، چرا که از مسیر تعیین شده از سوی ستاد اربعین اقدام به دریافت ویزا نکردند و این مشکلی است که فراکسیون حج جهت پیش‌بینی موانعی برای عدم تکرار آن در سال‌های بعد پافشاری دارد.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید