موکب‌های پیاده‌روی اربعین شناسنامه‌دار می‌شوند

5/5

مسئول ستاد عتبات عالیات استان قزوین از شناسنامه‌دار کردن موکب‌های پیاده روی اربعین سال ۱۳۹۶ خبر داد.

مسئول ستاد عتبات عالیات استان قزوین از شناسنامه‌دار کردن موکب‌های پیاده روی اربعین سال ۱۳۹۶ خبر داد. به گزارش روابط عمومی ستاد عتبات عالیات استان قزوین، حامد کبودوند پیش از ظهر امروز در اولین جلسه ستاد اربعین استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد و برنامه ریزی اربعین توسط وزارت کشور تغییر اساسی کرده و اصرار وزارت کشور بر این است تا کارها به نهادهای مردمی سپرده شود تا بستر کارها توسط این نهادها انجام شود. وی افزود: تلاش و تاکید وزارت کشور بر این است که در پیاده روی اربعین امسال دستگاه های حاکمیتی صرفا در حوزه سیاستگذاری و تسهیل‌گری ورود داشته باشند. کبودوند عنوان کرد: مهم‌ترین اقدام حائز اهمیت در پیاده روی اربعین سال ۹۶ شناسنامه دار کردن موکب‌ها است و همه موکبب‌ها باید با حضور در ستاد عتبات عالیات استان قزوین شناسنامه دریافت کنند. وی اظهار کرد: موکبی که موفق به دریافت شناسنامه از عتبات عالیات نشود نمی تواند از خدمات ارائه شده از دولت عراق و ایران بهره مند شود. این مسئول با اشاره به اینکه در سال گذشته استان قزوین با ۴ موکب در این مراسم حضور داشت، ادامه داد: تعداد موکب های استان قزوین در سال ۹۶ به ۱۲ موکب افزایش خواهد یافت و به طبع توان خدمات رسانی و پشتیبانی از این موکب ها نیز باید سه برابر شود. مسئول ستاد عتبات عالیات استان قزوین بیان کرد: فضای اسکان زائرین قزوینی در سال گذشته نیز یک هزار متر در نظر گرفته شده بود اما در پیاده روی امسال، بیش از سه هزار متر فضا برای اسکان زائرین قزوینی در نظر گرفته شده است. وی از راه اندازی شبکه خادمان عتبات عالیات برای اولین بار در استان قزوین خبر داد و گفت: این شبکه تلاش خواهد کرد تا به افرادی که برای اولین بار راهی پیاده روی اربعین می شوند خدمات رسانی کند. کبودوند اظهار کرد: بیش از ۴۴ نقطه آسیب از پیاده روی سال گذشته احصاء شده در تلاش هستیم تا در سال جاری این نقاط را با کمک دستگاه ها و همچنین هیئت های مذهبی برطرف کنیم. وی با اشاره به افزایش سه برابری موکب‌های قزوینی در پیاده روی امسال افزود: علاوه بر اینکه خدمات رسانی به این موکب‌ها نیازمند پشتیبانی همه دستگاه های استان است، باید از همه تریبون‌ها نیز بر شناسنامه دار کردن موکب ها تاکید کنیم. مسئول ستاد عتبات عالیات استان قزوین از تسهیل انتقال خودرو به کشور عراق توسط زائرین و همچنین موکب‌ها خبر داد و یادآور شد: افرادی که قصد دارند با خودروی خود و به صورت شخصی به کشور عراق سفر کنند باید تا ۳۱ شهریور با حضور در ستادعتبات عالیات استان قزوین مجوز لازم را دریافت کنند. وی در پایان یادآور شد: هزینه مجوز انتقال خودرو جهت حمل بار موکب‌های دارای شناسنامه بر عهده ستاد عتبات عالیات خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی ستاد عتبات عالیات استان قزوین، حامد کبودوند پیش از ظهر امروز در اولین جلسه ستاد اربعین استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد و برنامه ریزی اربعین توسط وزارت کشور تغییر اساسی کرده و اصرار وزارت کشور بر این است تا کارها به نهادهای مردمی سپرده شود تا بستر کارها توسط این نهادها انجام شود.
وی افزود: تلاش و تاکید وزارت کشور بر این است که در پیاده روی اربعین امسال دستگاه های حاکمیتی صرفا در حوزه سیاستگذاری و تسهیل‌گری ورود داشته باشند.
کبودوند عنوان کرد: مهم‌ترین اقدام حائز اهمیت در پیاده روی اربعین سال ۹۶ شناسنامه دار کردن موکب‌ها است و همه موکبب‌ها باید با حضور در ستاد عتبات عالیات استان قزوین شناسنامه دریافت کنند.
وی اظهار کرد: موکبی که موفق به دریافت شناسنامه از عتبات عالیات نشود نمی تواند از خدمات ارائه شده از دولت عراق و ایران بهره مند شود.
این مسئول با اشاره به اینکه در سال گذشته استان قزوین با ۴ موکب در این مراسم حضور داشت، ادامه داد: تعداد موکب های استان قزوین در سال ۹۶ به ۱۲ موکب افزایش خواهد یافت و به طبع توان خدمات رسانی و پشتیبانی از این موکب ها نیز باید سه برابر شود.
مسئول ستاد عتبات عالیات استان قزوین بیان کرد: فضای اسکان زائرین قزوینی در سال گذشته نیز یک هزار متر در نظر گرفته شده بود اما در پیاده روی امسال، بیش از سه هزار متر فضا برای اسکان زائرین قزوینی در نظر گرفته شده است.
وی از راه اندازی شبکه خادمان عتبات عالیات برای اولین بار در استان قزوین خبر داد و گفت: این شبکه تلاش خواهد کرد تا به افرادی که برای اولین بار راهی پیاده روی اربعین می شوند خدمات رسانی کند.
کبودوند اظهار کرد: بیش از ۴۴ نقطه آسیب از پیاده روی سال گذشته احصاء شده در تلاش هستیم تا در سال جاری این نقاط را با کمک دستگاه ها و همچنین هیئت های مذهبی برطرف کنیم.
وی با اشاره به افزایش سه برابری موکب‌های قزوینی در پیاده روی امسال افزود: علاوه بر اینکه خدمات رسانی به این موکب‌ها نیازمند پشتیبانی همه دستگاه های استان است، باید از همه تریبون‌ها نیز بر شناسنامه دار کردن موکب ها تاکید کنیم.
مسئول ستاد عتبات عالیات استان قزوین از تسهیل انتقال خودرو به کشور عراق توسط زائرین و همچنین موکب‌ها خبر داد و یادآور شد: افرادی که قصد دارند با خودروی خود و به صورت شخصی به کشور عراق سفر کنند باید تا ۳۱ شهریور با حضور در ستادعتبات عالیات استان قزوین مجوز لازم را دریافت کنند.
وی در پایان یادآور شد: هزینه مجوز انتقال خودرو جهت حمل بار موکب‌های دارای شناسنامه بر عهده ستاد عتبات عالیات خواهد بود.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید