لغو ویزای ایران و عراق مربوط به بعد از اربعین ۱۴۰۰ است

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: لغو ویزا بین ایران و عراق به اربعین امسال نمی رسد و بعد از مراسم اربعین اعمال خواهد شد.
5/5

محمد حسن ذیبخش، درباره پروازهای اربعین اظهار کرد: با هدف ایجاد انسجام میان ارگان‌های ذی ربط در مراسم اربعین، مقرر شد همه زائرانی که می‌خواهند برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) ۱۴۰۰ به عتبات عالیات مشرف شوند، باید در سامانه سماح ثبت نام کنند.

وی افزود: در همین راستا سازمان هواپیمایی کشوری به کلیه شرکت‌های هواپیمایی داخلی و شرکت هواپیمایی العراقیه اعلام کرده است که هیچ مسافری خارج از لیست اعلامی سامانه سماح نمی‌تواند در بازه زمانی ۲۸ شهریور ماه تا ۱۰ مهر ماه بلیت تهیه کند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: نکته بعدی این است که حتماً تست منفی پی سی آر ۷۲ ساعته و نیز کارت واکسن دو دوزه را باید زائران همراه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که کمتر از ۷۲ ساعت اقامت دارند، نیازی به دریافت تست منفی پی سی آر برای برگشت از آزمایشگاه‌های عراق ندارند و با همین تست پی سی آر منفی که در ایران می‌گیرند، می‌توانند به عراق سفر کنند و با همان به ایران برگردند.

ذیبخش در خصوص تأمین ناوگان هوایی پروازهای اربعین گفت: سازمان هواپیمایی هیچ مشکلی از نظر کمبود ناوگان برای پروازهای اربعین ندارد و برای انجام سفر ۶۰ هزار زائر و مسافر هوایی، تمهیدات لازم اندیشیده شده است و زائران به راحتی می‌توانند با هماهنگی‌های انجام شده سفر خود را انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه برای دریافت بلیت، مشکلی وجود ندارد تصریح کرد: در این بازه زمانی مذکور، هماهنگی‌های لازم برای انجام پروازها صورت گرفته و پیگیری خواهد شد تا پیش بینی‌های انجام شده، به نحو احسن انجام شود.

این مقام مسئول در صنعت هوانوردی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری تمام تلاش خود را برای امکان تهیه بلیت با قیمت مناسب خواهد کرد، اظهار داشت: مبنای قبلی ما بر اساس سهمیه ۳۰ هزار مسافر بود و هماهنگی‌های لازم را با ایرلاین‌ها کرده بودیم با این حال مجدداً در حال رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی هستیم که در نرخ‌های جدید هم قیمت مناسبی برای بلیت پرواز باشد.

وی در خصوص ویزا گفت: بعد از مذاکره ایران و عراق در خصوص لغو روادید، از امروز صبح سازمان هواپیمایی با وزارت امور خارجه پیگیر بود که اعلام کردند لغو روادید سفر به عراق به بعد از مراسم اربعین امسال اختصاص دارد و کسانی که در سامانه سماح ثبت نام خواهند کرد، باید شخصاً نسبت به اخذ روادید عراق اقدام کنند. / ایسنا

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید