عزیمت ۳.۵ میلیون زائر ایرانی به کربلا برای مراسم اربعین

کرایه حمل‌ونقل زائران اربعین از کربلا به سمت مرز
5/5

اسلامی گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۳.۵ میلیون زائر از ایران برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی عازم عتبات عالیات شوند.

محمد اسلامی در جریان بازدید از پایانه مرزی و منطقه ویژه اقتصادی سرخس در شمال خراسان رضوی گفت: افزود: تمهیدات لازم برای مراسم اربعین در ستاد مرکزی اربعین اتخاذ می‌شود و هریک از سازمان‌های زیرمجموعه این وزارتخانه متناسب با شرایط مقتضی و مصوبات ستاد یادشده اقداماتی در سه حوزه انجام داده اند.

او اظهار داشت: بهسازی راه‌های ارتباطی در راستای افزایش ظرفیت تردد در مسیرهای منتهی به مرزها بخش نخست این اقدامات است که احداث باند دوم در مسیر ایلام به مهران به طول ۱۰۲ کیلومتر به عنوان مهمترین مسیر در حال انجام است که ۹۳ کیلومتر از این باند مورد استفاده قرار خواهد گرفت و مابقی در ماه‌های آینده تکمیل می‌شود.

اسلامی گفت: بخش دوم اقدامات، گسترش ظرفیت پایانه‌های مرزی، بهسازی محیط، افزایش دسترسی‌ها و تامین توقفگاه برای خودروهای شخصی است که اقدامات دیگر از جمله افزایش گیت‌های گذرنامه بویژه در مرز چزابه از جمله این اقدامات است.

او به افزایش حمل و نقل ریلی و هوایی برای اربعین اشاره کرد و افزود: برقراری پروازهای فوق العاده برای ایلام و کرمانشاه و سرویس‌های ویژه قطار به کرمانشاه و خرمشهر برای گسترش ظرفیت این دو بخش در نظر گرفته شده و به این مجموعه اختصاص یک ریل باس به منظور جابجایی رایگان مسافران از خرمشهر به ایستگاه شلمچه نیز باید اضافه شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در حال رایزنی برای رسیدن به توافق با راه آهن عراق برای جابجایی مسافران ایرانی از طریق خطوط ریلی این کشور از بصره به نجف هستیم که هنوز اجرایی نشده است.

او گفت: پارسال ۵۵۰ پرواز در مسیرهای پروازی به عراق انجام شد، اما امسال تاکنون ۶۲۶ مجوز از سوی شرکت‌های هواپیمایی درخواست شده که اگر پذیرش از سوی فرودگاه نجف انجام شود محدودیتی برای صدور مجوز پرواز به این فرودگاه نخواهیم داشت.

اسلامی افزود: هشت هزار دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران از شهرهای مختلف کشور به پایانه‌های مرزی در نظر گرفته شده است.

او اظهار داشت: زائران باید تمهیدات ستاد اربعین را به رسمیت بشناسند تا از سرویس‌ها و ظرفیت‌های موجود متناسب با تقاضا بهره‌مند شوند و انتقال زائران به مرزها به خوبی انجام شود.

اسلامی به موضوع اتصال خطوط ریلی ایران و عراق اشاره کرد و گفت: این موضوع سالهاست در حال پیگیری بوده و تفاهم نامه اجرایی و عملیاتی آن نیز منعقد شده است که امیدواریم با رفع موانع موجود و اقدام موثر طرف عراقی این پروژه را اجرا کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: طول پروژه اتصال خطوط ریلی مزبور ۳۳ کیلومتر است که باید پلی در حدود هزار متر بر روی رود بین دو کشور ساخته شود بطوریکه این پل برای تردد کشتی‌ها باز شود.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید