صدور ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار روادید اربعین برای زائران/ بازگشت ۴۰۰ هزار زائر به کشور

5/5

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی از صدور ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار روادید اربعین برای زائران خبرداد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی از صدور ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار روادید اربعین برای زائران خبرداد. به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، حسین ذوالفقاری در یک برنامه رادیویی گفت: امروز شاهد حاصل یک سال برنامه ریزی و تلاش همه افراد در ستاد اربعین برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی هستیم. وی افزود: در حال حاضر ۵۰ هزار نفر از نیرو‌های ایران درگیر خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی هستند و در این رابطه با مشکل خاصی مواجه نیستیم. رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در خصوص آخرین آمار صدور روادید برای زائران اربعین حسینی اظهارکرد: تاکنون حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار روادید برای زائران اربعین صادر شده و از اول ماه صفر تاکنون حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر از مرز‌ها خارج شده اند. ذوالفقاری ادامه داد: برخی از زائران اربعین نیز که پیش از این ویزای خود را دریافت کرده بودند، قبل از ماه صفر عازم کشور عراق شده و اکنون وارد کشور شده اند. وی با اشاره به آمار زائرانی که تاکنون به کشور بازگشته اند، تصریح کرد: ۴۰۰ هزار زائر از ابتدای ماه صفر تاکنون به کشور بازگشته اند و خوشبختانه در این بازه زمانی با هیچ مشکل امنیتی مواجه نبوده ایم. رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با تاکید بر کاهش تعداد افراد فاقد ویزا در مرز‌های کشور اذعان کرد: در سال جاری به نسبت سال گذشته با مشکلات کمتری در بحث زائران بدون ویزا مواجه هستیم و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، جلو حضور زائران بدون ویزا به گیت‌های خروج گرفته شده است. ذوالفقاری با اشاره به کاهش معطلی زائران در مرز‌های ایران گفت: در شرایطی که در یک روز نزدیک ۳۰۰ هزار زائر از مرز‌های سه گانه ایران راهی کشور عراق می‌شوند، اما گلایه‌ای از معطلی در مرز وجود ندارد. وی با بیان اینکه ” زائران باید برای برگشت از کشور عراق سفر خود را مدیریت کنند” اظهارکرد: نمودار‌ها اکنون نشان می‌دهد که مردم سفر خود را مدیریت کرده اند و درخواست ما این است که زائران روز بعد از اربعین عجله‌ای برای برگشت به کشور نداشته باشند. رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی از رصد لحظه‌ای مشکلات پیش روی زائران خبر داد و خاطرنشان کرد: بازرسانی که در خاک عراق و مرز‌ها مستقر هستند، به صورت لحظه‌ای مشکلات را رصد کرده و برای حل آن‌ها برنامه ریزی می‌شود. ذوالفقاری با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای بازگشت زائران از مرز مهران تصریح کرد: در حال حاضر ۸۰۰ اتوبوس در مرز مهران دپو شده و اگر با تجمع جمعیت مواجه شویم، برای برگرداندن زائران از مرز مهران به سمت ایلام و کرمانشاه از این اتوبوس‌ها استفاده خواهیم کرد. وی تاکید کرد: برای تغذیه و اسکان زائران در مرز مهران برنامه ریزی شده و زائران در مرز با مشکل مواجه نخواهند بود.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، حسین ذوالفقاری در یک برنامه رادیویی گفت: امروز شاهد حاصل یک سال برنامه ریزی و تلاش همه افراد در ستاد اربعین برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی هستیم.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰ هزار نفر از نیرو‌های ایران درگیر خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی هستند و در این رابطه با مشکل خاصی مواجه نیستیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در خصوص آخرین آمار صدور روادید برای زائران اربعین حسینی اظهارکرد: تاکنون حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار روادید برای زائران اربعین صادر شده و از اول ماه صفر تاکنون حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر از مرز‌ها خارج شده اند.

ذوالفقاری ادامه داد: برخی از زائران اربعین نیز که پیش از این ویزای خود را دریافت کرده بودند، قبل از ماه صفر عازم کشور عراق شده و اکنون وارد کشور شده اند.

وی با اشاره به آمار زائرانی که تاکنون به کشور بازگشته اند، تصریح کرد: ۴۰۰ هزار زائر از ابتدای ماه صفر تاکنون به کشور بازگشته اند و خوشبختانه در این بازه زمانی با هیچ مشکل امنیتی مواجه نبوده ایم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با تاکید بر کاهش تعداد افراد فاقد ویزا در مرز‌های کشور اذعان کرد: در سال جاری به نسبت سال گذشته با مشکلات کمتری در بحث زائران بدون ویزا مواجه هستیم و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، جلو حضور زائران بدون ویزا به گیت‌های خروج گرفته شده است.

ذوالفقاری با اشاره به کاهش معطلی زائران در مرز‌های ایران گفت: در شرایطی که در یک روز نزدیک ۳۰۰ هزار زائر از مرز‌های سه گانه ایران راهی کشور عراق می‌شوند، اما گلایه‌ای از معطلی در مرز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ” زائران باید برای برگشت از کشور عراق سفر خود را مدیریت کنند” اظهارکرد: نمودار‌ها اکنون نشان می‌دهد که مردم سفر خود را مدیریت کرده اند و درخواست ما این است که زائران روز بعد از اربعین عجله‌ای برای برگشت به کشور نداشته باشند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی از رصد لحظه‌ای مشکلات پیش روی زائران خبر داد و خاطرنشان کرد: بازرسانی که در خاک عراق و مرز‌ها مستقر هستند، به صورت لحظه‌ای مشکلات را رصد کرده و برای حل آن‌ها برنامه ریزی می‌شود.

ذوالفقاری با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای بازگشت زائران از مرز مهران تصریح کرد: در حال حاضر ۸۰۰ اتوبوس در مرز مهران دپو شده و اگر با تجمع جمعیت مواجه شویم، برای برگرداندن زائران از مرز مهران به سمت ایلام و کرمانشاه از این اتوبوس‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: برای تغذیه و اسکان زائران در مرز مهران برنامه ریزی شده و زائران در مرز با مشکل مواجه نخواهند بود.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید