خروج بیش از 80 هزار زائر از اول صفر تا کنون از مرز چزابه

5/5

فرماندار دشت آزادگان با اشاره به خروج بیش از 80 هزار زائر از اول صفر تاکنون از مرز چذابه، از اصلاح روند اخذ هزینه پارکینگ در این مرز خبر داد.

فرماندار دشت آزادگان با اشاره به خروج بیش از 80 هزار زائر از اول صفر تاکنون از مرز چذابه، از اصلاح روند اخذ هزینه پارکینگ در این مرز خبر داد. عبدالرضا سعیدی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، در خصوص آخرین وضعیت تردد زائرین اربعین از مرز چذابه اظهار کرد: امسال نسبت به اربعین سال گذشته هم ترافیک خودروها در مرز آرام‌تر و روان‌تر و هم تردد زائران در مرز چذابه منظم‌تر است. وی ادامه داد: از اول صفر تا روز گذشته، بیش از 80 هزار زائر از مرز چذابه به سمت کشور عراق حرکت کردند. همچنین روز گذشته 18 هزار و 400 نفر از این مرز خارج شدند. آمار تردد زائران در این مرز روزانه بیشتر می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم در روزهای بعد نیز شاهد افزایش شمار زائران در این مرز باشیم. فرماندار دشت آزادگان با بیان اینکه آمار تردد زوار از مرز چذابه در روزهای جاری نسبت به ایام اربعین سال گذشته تاکنون تغییری نداشته است، افزود: در روزهای گذشته افرادی بدون داشتن روادید به پایانه چذابه مراجعه کردند که ناچار شدیم آنها را بازگردانیم. سعیدی‌نیا ادامه داد: به زائران توصیه می‌شود بدون داشتن روادید به سمت مرز چذابه حرکت نکنند، تردد از مرز بدون روادید امکان‌پذیر نیست. همچنین دولت عراق با افرادی که به صورت قاچاقی وارد این کشور می‌شوند، برخورد سختی می‌کند و مجازات‌های سنگینی برای این دسته از افراد در نظر می‌گیرد. وی عنوان کرد: در حال حاضر 120 دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران در مرز چذابه مستقر شده‌اند که کار جابه‌جایی زائران را انجام می‌دهند. همچنین با اقدامات صورت گرفته برای توسعه پارکینگ چذابه، پیش‌بینی می‌کنیم این پارکینگ ظرفیت 30 هزار دستگاه خودرو را داشته باشد. فرماندار دشت آزادگان در خصوص اخذ 50 هزار تومان از زائران در مرز چذابه بابت هزینه پارکینگ گفت: متاسفانه بدون اطلاع ما رویه غلطی در پارکینگ چذابه صورت گرفت و هزینه پارکینگ که هر شب پنج هزار تومان است، به صورت پیش‌پرداخت از زائران و برای 10 شب به میزان 50 هزار تومان گرفته می‌شد. سعیدی‌نیا ادامه داد: با تذکری که به سازمان همیاری شهرداری‌های استان دادیم، این رویه اکنون اصلاح شده است و هزینه پارکینگ دیگر به صورت پیش‌پرداخت از زائران اخذ نمی‌شود، بلکه پس از بازگشت زائران از مرز این هزینه از آنها گرفته می‌شود. مبلغ نیز برای هر شب پنج هزار تومان است.

عبدالرضا سعیدی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، در خصوص آخرین وضعیت تردد زائرین اربعین از مرز چذابه اظهار کرد: امسال نسبت به اربعین سال گذشته هم ترافیک خودروها در مرز آرام‌تر و روان‌تر و هم تردد زائران در مرز چذابه منظم‌تر است.
وی ادامه داد: از اول صفر تا روز گذشته، بیش از 80 هزار زائر از مرز چذابه به سمت کشور عراق حرکت کردند. همچنین روز گذشته 18 هزار و 400 نفر از این مرز خارج شدند. آمار تردد زائران در این مرز روزانه بیشتر می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم در روزهای بعد نیز شاهد افزایش شمار زائران در این مرز باشیم.
فرماندار دشت آزادگان با بیان اینکه آمار تردد زوار از مرز چذابه در روزهای جاری نسبت به ایام اربعین سال گذشته تاکنون تغییری نداشته است، افزود: در روزهای گذشته افرادی بدون داشتن روادید به پایانه چذابه مراجعه کردند که ناچار شدیم آنها را بازگردانیم.
سعیدی‌نیا ادامه داد: به زائران توصیه می‌شود بدون داشتن روادید به سمت مرز چذابه حرکت نکنند، تردد از مرز بدون روادید امکان‌پذیر نیست. همچنین دولت عراق با افرادی که به صورت قاچاقی وارد این کشور می‌شوند، برخورد سختی می‌کند و مجازات‌های سنگینی برای این دسته از افراد در نظر می‌گیرد.
وی عنوان کرد: در حال حاضر 120 دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران در مرز چذابه مستقر شده‌اند که کار جابه‌جایی زائران را انجام می‌دهند. همچنین با اقدامات صورت گرفته برای توسعه پارکینگ چذابه، پیش‌بینی می‌کنیم این پارکینگ ظرفیت 30 هزار دستگاه خودرو را داشته باشد.
فرماندار دشت آزادگان در خصوص اخذ 50 هزار تومان از زائران در مرز چذابه بابت هزینه پارکینگ گفت: متاسفانه بدون اطلاع ما رویه غلطی در پارکینگ چذابه صورت گرفت و هزینه پارکینگ که هر شب پنج هزار تومان است، به صورت پیش‌پرداخت از زائران و برای 10 شب به میزان 50 هزار تومان گرفته می‌شد.
سعیدی‌نیا ادامه داد: با تذکری که به سازمان همیاری شهرداری‌های استان دادیم، این رویه اکنون اصلاح شده است و هزینه پارکینگ دیگر به صورت پیش‌پرداخت از زائران اخذ نمی‌شود، بلکه پس از بازگشت زائران از مرز این هزینه از آنها گرفته می‌شود. مبلغ نیز برای هر شب پنج هزار تومان است.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید