افزایش هزینه‌های رفت و برگشت اتوبوس‌ها در ایام اربعین منطقی نیست

5/5
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کننده گفت: افزایش هزینه‌های رفت و برگشت اتوبوس‌ها در ایام اربعین منطقی نیست و باید در این زمینه تجدیدنظر صورت بگیرد.

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کننده گفت: افزایش هزینه‌های رفت و برگشت اتوبوس‌ها در ایام اربعین منطقی نیست و باید در این زمینه تجدیدنظر صورت بگیرد. حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان به طور کامل مخالف افزایش قیمت هزینه‌های رفت و برگشت اتوبوس‌ها در اربعین بوده و آن را مخالف رعایت موازین حقوق مصرف‌کننده می‌داند. وی با اشاره به اینکه زائرانی که با اتوبوس به عراق سفر می‌کنند معمولاً از اقشار پایین هستند، خاطرنشان کرد: تقاضا این است که اگر به هر علتی از جمله محدودیت‌های مالی و اقتصادی دولت امکان کمک به این حرکت بزرگ از طرف دولت وجود ندارد نباید به بهانه خالی بودن مسیر برگشت اتوبوس قیمت بلیت‌های آنها افزایش پیدا کند. رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کننده با بیان اینکه در محاسبات نرخ حمل مسافر برای دریافت سود معقول معمولاً ضریب اشغال 60 تا 70 درصد محاسبه می‌شود، تأکید کرد: اطلاعات نشان از این دارد که متوسط نرخ اشغال در اتوبوس‌ها 60 درصد بوده و با این وجود افزایش نرخ صورت نگرفته است. ابراهیمی ادامه داد: علاوه بر این در زمان‌هایی که میزان تردد پایین است تعداد بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل برای جذب مسافر قیمت‌های خود را پایین می‌آورند اما هم اکنون برای افزایش قیمت بلیت دستور داده شده است. وی با اشاره به افزایش قیمت 100 درصدی بلیت هواپیما در مسیرهای عراق، خاطرنشان کرد: وزرای صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی باید موضوع را در کارگروه تنظیم بازار مطرح کرده و در این زمینه تجدید نظر داشته باشند تا مردم بتوانند از زیارت اربعین نهایت فیض را ببرند.

حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان به طور کامل مخالف افزایش قیمت هزینه‌های رفت و برگشت اتوبوس‌ها در اربعین بوده و آن را مخالف رعایت موازین حقوق مصرف‌کننده می‌داند.

وی با اشاره به اینکه زائرانی که با اتوبوس به عراق سفر می‌کنند معمولاً از اقشار پایین هستند، خاطرنشان کرد: تقاضا این است که اگر به هر علتی از جمله محدودیت‌های مالی و اقتصادی دولت امکان کمک به این حرکت بزرگ از طرف دولت وجود ندارد نباید به بهانه خالی بودن مسیر برگشت اتوبوس قیمت بلیت‌های آنها افزایش پیدا کند.

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کننده با بیان اینکه در محاسبات نرخ حمل مسافر برای دریافت سود معقول معمولاً ضریب اشغال 60 تا 70 درصد محاسبه می‌شود، تأکید کرد: اطلاعات نشان از این دارد که متوسط نرخ اشغال در اتوبوس‌ها 60 درصد بوده و با این وجود افزایش نرخ صورت نگرفته است.

ابراهیمی ادامه داد: علاوه بر این در زمان‌هایی که میزان تردد پایین است تعداد بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل برای جذب مسافر قیمت‌های خود را پایین می‌آورند اما هم اکنون برای افزایش قیمت بلیت دستور داده شده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت 100 درصدی بلیت هواپیما در مسیرهای عراق، خاطرنشان کرد: وزرای صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی باید موضوع را در کارگروه تنظیم بازار مطرح کرده و در این زمینه تجدید نظر داشته باشند تا مردم بتوانند از زیارت اربعین نهایت فیض را ببرند.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید