ارائه خدمات موکب‌های سازمان اوقاف در ایام پیاده روی اربعین

5/5

تبریز – معاون اداره کل فرهنگی سازمان اوقاف وامور خیریه کشور از ارائه خدمات موکب‌های سازمان اوقاف در ایام پیاده روی اربعین خبر داد.

تبریز – معاون اداره کل فرهنگی سازمان اوقاف وامور خیریه کشور از ارائه خدمات موکب‌های سازمان اوقاف در ایام پیاده روی اربعین خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام وحدت مشهوری از آغاز طرح بصیرت عاشورایی از سی‌ویکم شهریور خبر داد و ابراز کرد: این طرح از اولویت ویژه‌ای برخوردار است و طولانی‌ترین و متنوع‌ترین طرح سازمان اوقاف می‌باشد که تا ۲۸ آبان به طول خواهد انجامید. وی افزود: در کل کشور متولیان ۳ هزار امامزاد مجری طرح خواهند بود و حدود ۴۰۰ امامزاده نیز ویژه‌ برنامه‌های لبیک یا حسین و رهروان زینبیه را اجرا می‌کنند. معاون اداره کل فرهنگی سازمان اوقاف وامور خیریه کشور با بیان اینکه سال قبل استقبال از طرح‌های اوقاف خیلی زیاد بود، خاطرنشان ساخت: از محل نذورات و نیات واقفان ۱۰ میلیون پرس غذا در بین مردم پخش شد که این نشان از گستردگی جمعیت هدف دارد. وی توضیح داد: بیش از ۳۰ درصد نیات واقفان برای عزاداری است که بعضاً در تحقق این امر شاهد اسراف‌هایی نیز هستیم، لذا برای جلوگیری از ریخت و پاش با صدور بخش‌نامه‌ای نیات قابل انطباق با کارهای فرهنگی را استخراج می‌کنیم و در این راستا نیز ۵ هزار و ۷۰۰ روحانی به مناطق مختلف اعزام شدند. حجت‌الاسلام مشهوری به ویژه برنامه‌های اوقاف در ایام محرم و اربعین حسینی اشاره کرد و اظهار داشت: سال قبل ۱۵۰۰ روحانی به عراق و مناطق مرزی اعزام شدند که ۲۵۰ تن از آنان مسلط به زبان‌های خارجه بودند، امسال نیز علاوه بر اعزام مبلغ دینی، موکب‌هایی خواهیم داشت که خدمات فرهنگی به زوار ارائه خواهند کرد. وی با اشاره به ایجاد ۲۱۸ وقف جدید در طرح بصیرت عاشورایی سال ۹۵، از تشکیل انجمن یاوران وقف برای احصاء نیازها و شناسایی خیرین جهت ایجاد وقف در ایام محرم و صفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام وحدت مشهوری از آغاز طرح بصیرت عاشورایی از سی‌ویکم شهریور خبر داد و ابراز کرد: این طرح از اولویت ویژه‌ای برخوردار است و طولانی‌ترین و متنوع‌ترین طرح سازمان اوقاف می‌باشد که تا ۲۸ آبان به طول خواهد انجامید.

وی افزود: در کل کشور متولیان ۳ هزار امامزاد مجری طرح خواهند بود و حدود ۴۰۰ امامزاده نیز ویژه‌ برنامه‌های لبیک یا حسین و رهروان زینبیه را اجرا می‌کنند.

معاون اداره کل فرهنگی سازمان اوقاف وامور خیریه کشور با بیان اینکه سال قبل استقبال از طرح‌های اوقاف خیلی زیاد بود، خاطرنشان ساخت: از محل نذورات و نیات واقفان ۱۰ میلیون پرس غذا در بین مردم پخش شد که این نشان از گستردگی جمعیت هدف دارد.

وی توضیح داد: بیش از ۳۰ درصد نیات واقفان برای عزاداری است که بعضاً در تحقق این امر شاهد اسراف‌هایی نیز هستیم، لذا برای جلوگیری از ریخت و پاش با صدور بخش‌نامه‌ای نیات قابل انطباق با کارهای فرهنگی را استخراج می‌کنیم و در این راستا نیز ۵ هزار و ۷۰۰ روحانی به مناطق مختلف اعزام شدند.

حجت‌الاسلام مشهوری به ویژه برنامه‌های اوقاف در ایام محرم و اربعین حسینی اشاره کرد و اظهار داشت: سال قبل ۱۵۰۰ روحانی به عراق و مناطق مرزی اعزام شدند که ۲۵۰ تن از آنان مسلط به زبان‌های خارجه بودند، امسال نیز علاوه بر اعزام مبلغ دینی، موکب‌هایی خواهیم داشت که خدمات فرهنگی به زوار ارائه خواهند کرد.

وی با اشاره به ایجاد ۲۱۸ وقف جدید در طرح بصیرت عاشورایی سال ۹۵، از تشکیل انجمن یاوران وقف برای احصاء نیازها و شناسایی خیرین جهت ایجاد وقف در ایام محرم و صفر خبر داد.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید