احتمال تعلیق دوباره پروازهای ایرانی به نجف

5/5

چند هفته پس از حل مشکلات به وجود آمده برای ایرلاین‌های ایرانی در فرودگاه نجف و از سرگیری دوباره پروازها، حالا دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی می‌گوید امکان توقف دوباره پروازهای ایرانی به سمت این فرودگاه وجود دارد.

چند هفته پس از حل مشکلات به وجود آمده برای ایرلاین‌های ایرانی در فرودگاه نجف و از سرگیری دوباره پروازها، حالا دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی می‌گوید امکان توقف دوباره پروازهای ایرانی به سمت این فرودگاه وجود دارد. به گزارش ایسنا ؛مقصود اسعدی سامانی با اشاره به اقدامات جدید مسئولان فرودگاه نجف در قبال پروازهای ایرانی اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین و رشد پروازهای ایران به فرودگاه نجف مسئولان این فرودگاه ناگهان تصمیم گرفتند نرخ سوخت پروازها در این مجموعه را افزایش دهند. به گفته وی در شرایطی که نرخ سوخت در فرودگاه نجف ۹۸ سنت بوده، ناگهان طبق اعلام مسئولان این فرودگاه به یک دلار و ۲۴ سنت افزایش پیدا کرده که این موضوع می‌تواند برای پروازهای ایرانی مشکل‌ساز باشد. اسعدی سامانی در پاسخ به این سوال که واکنش ایران و شرکت‌های ایرانی به این اقدام چگونه خواهد بود، اظهار کرد: کاری که از سوی مسئولان فرودگاه نجف اتفاق افتاده، نه تنها شرکت‌های ایرانی که حتی وزیر حمل و نقل عراق را ناراضی کرده است. این اتفاق باعث افزایش هزینه پرواز و به دنبال آن بالا رفتن قیمت بلیت خواهد شد که برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی پذیرفته نیست. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: متاسفانه مسئولان این فرودگاه وعده‌های خود که در رابطه با مشکلات چند هفته پیش داده بودند را نیز هنوز اجرایی نکرده‌اند و نرخ جدید سوخت می‌تواند این معادله طولانی را پیچیده‌تر کند. هر چند هنوز شرکت‌های هواپیمایی ایرانی تصمیمی در این رابطه نگرفته‌اند اما قطعا گزینه توقف یا تعلیق پروازهای ایران به نجف روی میز خواهد بود. به گزارش ایسنا، اقدام جدید مسئولان فرودگاه نجف در حالی صورت گرفته که پیش از این نیز با افزایش خدمات مربوط به هندلینگ و خدمات فرودگاهی این فرودگاه، شرایط را برای ایرلاین‌های ایرانی دشوار کرده بود تا جایی که ایران تصمیم گرفت پروازهای خود به مقصد این فرودگاه را متوقف کند. پس از چند دور مذاکره مسئولان فرودگاه نجف اعلام آمادگی کردند بار دیگر نرخ‌ها را به شرایط قابل قبول سابق باز گرداندند اما صحبت‌های دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نشان از آن دارد که هنوز مشکلات این فرودگاه پابرجاست و در ایام اربعین نیز ادامه خواهد یافت. سازمان هواپیمایی کشوری مانند سال‌های گذشته برای ایام اربعین نرخ مصوب بلیت تعیین کرده و ایرلاین‌ها اجازه ندارند آن را افزایش دهند.

به گزارش ایسنا ؛مقصود اسعدی سامانی با اشاره به اقدامات جدید مسئولان فرودگاه نجف در قبال پروازهای ایرانی اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین و رشد پروازهای ایران به فرودگاه نجف مسئولان این فرودگاه ناگهان تصمیم گرفتند نرخ سوخت پروازها در این مجموعه را افزایش دهند.

به گفته وی در شرایطی که نرخ سوخت در فرودگاه نجف ۹۸ سنت بوده، ناگهان طبق اعلام مسئولان این فرودگاه به یک دلار و ۲۴ سنت افزایش پیدا کرده که این موضوع می‌تواند برای پروازهای ایرانی مشکل‌ساز باشد.

اسعدی سامانی در پاسخ به این سوال که واکنش ایران و شرکت‌های ایرانی به این اقدام چگونه خواهد بود، اظهار کرد: کاری که از سوی مسئولان فرودگاه نجف اتفاق افتاده، نه تنها شرکت‌های ایرانی که حتی وزیر حمل و نقل عراق را ناراضی کرده است. این اتفاق باعث افزایش هزینه پرواز و به دنبال آن بالا رفتن قیمت بلیت خواهد شد که برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی پذیرفته نیست.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: متاسفانه مسئولان این فرودگاه وعده‌های خود که در رابطه با مشکلات چند هفته پیش داده بودند را نیز هنوز اجرایی نکرده‌اند و نرخ جدید سوخت می‌تواند این معادله طولانی را پیچیده‌تر کند. هر چند هنوز شرکت‌های هواپیمایی ایرانی تصمیمی در این رابطه نگرفته‌اند اما قطعا گزینه توقف یا تعلیق پروازهای ایران به نجف روی میز خواهد بود.

به گزارش ایسنا، اقدام جدید مسئولان فرودگاه نجف در حالی صورت گرفته که پیش از این نیز با افزایش خدمات مربوط به هندلینگ و خدمات فرودگاهی این فرودگاه، شرایط را برای ایرلاین‌های ایرانی دشوار کرده بود تا جایی که ایران تصمیم گرفت پروازهای خود به مقصد این فرودگاه را متوقف کند.

پس از چند دور مذاکره مسئولان فرودگاه نجف اعلام آمادگی کردند بار دیگر نرخ‌ها را به شرایط قابل قبول سابق باز گرداندند اما صحبت‌های دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نشان از آن دارد که هنوز مشکلات این فرودگاه پابرجاست و در ایام اربعین نیز ادامه خواهد یافت.

سازمان هواپیمایی کشوری مانند سال‌های گذشته برای ایام اربعین نرخ مصوب بلیت تعیین کرده و ایرلاین‌ها اجازه ندارند آن را افزایش دهند.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید