6 هزار پرسنل وزارت بهداشت به زائران پیاده روی اربعین خدمات رسانی خواهند کرد

5/5

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم بدرقه کاروان پزشکی پیاده روی اربعین حسینی که در حرم مطهر امام خمینی(ره)برگزار شد، از سه برابر شدن ظرفیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین حسینی در سالجاری نسبت به سال گذشته خبرداد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم بدرقه کاروان پزشکی پیاده روی اربعین حسینی که در حرم مطهر امام خمینی(ره)برگزار شد، از سه برابر شدن ظرفیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین حسینی در سالجاری نسبت به سال گذشته خبرداد. به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سیدحسن قاضی زاده هاشمی در مراسم بدرقه کاروان بهداشت و درمان پیاده روی اربعین حسینی با اشاره به اینکه بیمارستان های ثابت و صحرایی مسیر زائران حسینی تجهیز شده اند، گفت: 800 دستگاه آمبولانس در حوزه اورژانس زمینی و تعداد چشمگیری بالگرد و هواپیما در بخش اورژانس هوایی به امکانات خدمات رسانی زائران کربلا اضافه شده است. وی با بیان اینکه 6 هزار نفر از پرسنل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعم از پزشک، پیرا پزشک، پرستار، بسیج جامعه پزشکی و کارکنان سایر بخش ها در مراسم پیاده روی اربعین به زائران خدمات رسانی خواهند کرد، اظهار داشت: امیدواریم با تلاش شبانه روزی پرسنل این وزارت خانه وسایر نهادهای امنیتی و خدماتی مرتبط، آرامش و امنیت خوبی را برای زائران اباعبدالله حسین (ع) فراهم کنیم. قاضی زاده هاشمی خدمتگزاری به زائران اربعین حسینی را افتخار بزرگی برای کارکنان وزرات بهداشت و درمان برشمرد و بیان داشت: خدا را شکر می کنیم که بخشی از این افتخار نصیب مجموعه وزارت بهداشت و درمان شد. وی راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را مانوری عظیم برای نشان دادن عظمت اسلام و تشیع برشمرد و افزود: اسلام ناب محمدی پس از قرن ها در پرتو پیروزی انقلاب اسلامی ایران توانسته خود نمایی کند و هر کس که بخواهد وجهه این دین مبین الهی را با ترفند های مختلف خراب کند خود و راهش را به فنا کشانده است. وی با اشاره به اینکه اتباع کشورهای افغانستان و پاکستان هم از مسیر ایران به پیاده روی بزرگ اربعین حسینی در عراق عزیمت خواهند کرد، تصریح کرد: زائران این کشورها نیز می توانند از تمامی امکانات استفاده نمایند. خدمات رسانی 800 دستگاه آمبولانس سرپرست اورژانس کشور از استقرار 800 دستگاه آمبولانس و 60 دستگاه اتوبوس آمبولانس برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مرزهای منتهی به عراق خبر داد. پیرحسین کولیوند در حاشیه مراسم بدرقه کاروان بهداشت و درمان پیاده روی اربعین حسینی اظهار داشت: چهار بیمارستان سیار و چهار بیمارستان جنرال 34 تخته نیز به همراه 40 پزشک متخصص جراحی، قلب و عروق و طب اورژانس به زائران خدمات رسانی می کنند. وی تصریح کرد: 100 نفر از نیروهای فوریت های پزشکی نیزدر چهار قرارگاه کربلا، نجف، سامراء و کاظمین مستقر هستند و زائران را پیمایش و رصد می کنند. وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، چهار درمانگاه در نجف و کربلا هشت موکب بین راهی نیز در مسیرپیاده روی زائران، خدمات بهداشتی را ارائه می دهند. وی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی زیرساخت های بهداشتی شهرهای مهران، سر پل ذهاب و آبادان آماده خدمات رسانی به زائران هستند، اظهار کرد: علاوه بر امکانات بهداشتی، دیالیز سیار و خدمات دندانپزشکی نیز ارائه می شود. وی اضافه کرد: تکنسین های بهداشت و درمان تمامی رستوران های بین راهی را نظارت و کنترل می کنند و با هرگونه عمل غیر بهداشتی به شدت برخورد خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سیدحسن قاضی زاده هاشمی در مراسم بدرقه کاروان بهداشت و درمان پیاده روی اربعین حسینی با اشاره به اینکه بیمارستان های ثابت و صحرایی مسیر زائران حسینی تجهیز شده اند، گفت: 800 دستگاه آمبولانس در حوزه اورژانس زمینی و تعداد چشمگیری بالگرد و هواپیما در بخش اورژانس هوایی به امکانات خدمات رسانی زائران کربلا اضافه شده است.

وی با بیان اینکه 6 هزار نفر از پرسنل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعم از پزشک، پیرا پزشک، پرستار، بسیج جامعه پزشکی و کارکنان سایر بخش ها در مراسم پیاده روی اربعین به زائران خدمات رسانی خواهند کرد، اظهار داشت: امیدواریم با تلاش شبانه روزی پرسنل این وزارت خانه وسایر نهادهای امنیتی و خدماتی مرتبط، آرامش و امنیت خوبی را برای زائران اباعبدالله حسین (ع) فراهم کنیم.

قاضی زاده هاشمی خدمتگزاری به زائران اربعین حسینی را افتخار بزرگی برای کارکنان وزرات بهداشت و درمان برشمرد و بیان داشت: خدا را شکر می کنیم که بخشی از این افتخار نصیب مجموعه وزارت بهداشت و درمان شد.

وی راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را مانوری عظیم برای نشان دادن عظمت اسلام و تشیع برشمرد و افزود: اسلام ناب محمدی پس از قرن ها در پرتو پیروزی انقلاب اسلامی ایران توانسته خود نمایی کند و هر کس که بخواهد وجهه این دین مبین الهی را با ترفند های مختلف خراب کند خود و راهش را به فنا کشانده است.

وی با اشاره به اینکه اتباع کشورهای افغانستان و پاکستان هم از مسیر ایران به پیاده روی بزرگ اربعین حسینی در عراق عزیمت خواهند کرد، تصریح کرد: زائران این کشورها نیز می توانند از تمامی امکانات استفاده نمایند.

خدمات رسانی 800 دستگاه آمبولانس

سرپرست اورژانس کشور از استقرار 800 دستگاه آمبولانس و 60 دستگاه اتوبوس آمبولانس برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مرزهای منتهی به عراق خبر داد.

پیرحسین کولیوند در حاشیه مراسم بدرقه کاروان بهداشت و درمان پیاده روی اربعین حسینی اظهار داشت: چهار بیمارستان سیار و چهار بیمارستان جنرال 34 تخته نیز به همراه 40 پزشک متخصص جراحی، قلب و عروق و طب اورژانس به زائران خدمات رسانی می کنند.

وی تصریح کرد: 100 نفر از نیروهای فوریت های پزشکی نیزدر چهار قرارگاه کربلا، نجف، سامراء و کاظمین مستقر هستند و زائران را پیمایش و رصد می کنند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، چهار درمانگاه در نجف و کربلا هشت موکب بین راهی نیز در مسیرپیاده روی زائران، خدمات بهداشتی را ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی زیرساخت های بهداشتی شهرهای مهران، سر پل ذهاب و آبادان آماده خدمات رسانی به زائران هستند، اظهار کرد: علاوه بر امکانات بهداشتی، دیالیز سیار و خدمات دندانپزشکی نیز ارائه می شود.

وی اضافه کرد: تکنسین های بهداشت و درمان تمامی رستوران های بین راهی را نظارت و کنترل می کنند و با هرگونه عمل غیر بهداشتی به شدت برخورد خواهند کرد.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید